Ausbanc interposarà una demanda col.lectiva pel caos del Prat


Ibèria, Aena i l'Oficina de Consum de la Generalitat ja han comptabilitzat un total de 17.000 reclamacions de passatgers després d'una setmana del col.lapse de l'aeroport del Prat per la vaga il.legal dels treballadors de terra d'Ibèria. L'Associació d'Usuaris de Serveis Bancaris (Ausbanc) ha anunciat que interposarà una demanda col·lectiva perquè els "responsables de l'aeroport del Prat, AENA i/o Iberia facin front als danys i perjudicis ocasionats a prop de 100.000 consumidors". L'entitat reclamarà a partir d'uns 2.000 euros d'indemnització per a cada afectat. Respecte a les indemnitzacions als afectats, Ausbanc ha explicat que s'analitzarà la indemnització adequada per a cada cas. A més de les indemnitzacions establertes per aquests tipus de casos pel reglament de la Unió Europea, també es comptaran les despeses derivades de la crisi, el mal moral del que consideren com a punt de partida la quantitat de 1.000 euros per a reparar-lo, i l'especificat de cada cas concret. El portaveu d'Ausbanc ha assenyalat que els fets de la denúncia que interposaran al setembre comprenen "delicte de detenció il·legal, delicte contra l'ordre públic i delicte contra el tràfic aeri", i les persones a les quals es responsabilitza per la via penal són els treballadors d'Iberia, i com a corresponsables civils Iberia, AENA, els ministeris de Foment, Interior i Sanitat i Consum, l'Institut de Consum i el Consell de Consumidors i Usuaris. Font:Telenotícies

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article