Els "ingressos per suplements" de les aerolínies van creixer un 43% durant el 2009


Els ingressos extres de les aerolínies cada vegada tenen més protagonisme a l'hora d'equilibrar els balanços anuals. Per això, entrades col.laterals com la de facturació d'equipatges o les comissions que reben de les reserves hoteleres que es fan a través del seu web han crescut de manera notable durant l'any passat. Un estudi d'Amadeus i de la consultora IdeaWorks a partir de les finances de 96 aerolínies evidencia que aquests "ingressos auxiliars" van augmentar en un 43% al llarg de l'any passat, arribant als 11.000 milions d'euros.

Segons l'estudi, un 22'2% dels ingressos totals de la companyia més representativa del low cost aeri, Ryanair, provenen d'aquesta mena de serveis extres, uns 660 milions d'euros. Percentatges similars tenen altres companyies de baix cost com Easy.jet (19'4%). La direcció d'algunes companyies, especialment les de baix cost, empeny cada vegada més les hostesses a modificar el seu paper per convertir-se en venedores, per convertir la cabina en un nou punt de venda.

Un altre estudi en aquest sentit, elaborat recentment pel Departament de Transports d'EUA, revela que els recàrrecs que cobren les aerolínies nordamericanes per equipatge, transport de mascotes, aigua, i fins i tot per l'ús de mantes i coixins durant el viatge, estan compensant la rebaixa de les tarifes provocada pels alts nivells de competència.

Més informació: Hosteltur

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article