Un de cada cinc catalans ha canviat de companyia telefònica durant l'últim any


El 19,3% dels consumidors catalans han canviat de companyia de telecomunicacions, bàsicament per millorar la tarifa. Els problemes contractuals s’han convertit en les principals causes de reclamació en el sector telefònic, deixant la portabilitat en un segon terme. Quant al percentatge de consumidors catalans que han optat per canviar de companyia energètica només arriba al 13%. De fet, segons les dades de l'Agència Catalana del Consum un 40% d'usuaris encara no està al corrent del procés de liberalització del mercat energètic.

La Jornada anual de l’ACC, que s'ha celebrat avui, pretén aprofitar l’experiència de la liberalització del sector de les telecomunicacions per evitar els mateixos problemes en el cas de l’energia.

El 75% dels consumidors que han canviat de companyia de telecomunicacions ho han fet pel preu

Durant l’any 2009 les telecomunicacions han representat el 24,6% de les consultes i el 33,15% de les reclamacions. Aquest sector té els percentatges més alts pel simple fet que milers d’usuaris fan servir cada dia el telèfon (mòbil i fix) i Internet. Segons un estudi elaborat per l’ACC, el 98,9% dels catalans tenen telèfon fix; el 76,6%, tenen mòbil; el 65,1% té contractats Internet fix; i només el 15% fa servir Internet mòbil, tot i que aquest percentatge puja fins el 22% entre els consumidors de 18 a 34 anys.

El percentatge d’usuaris que al llarg de l’any 2009 han canviat de companyia proveïdora dels serveis de telecomunicacions és del 19,3%. Aquests consumidors han optat per canviar d’operadora pel preu (75%), per problemes i males experiències amb el servei (12,8%), promocions relacionades amb equipaments, com ara terminals o routers (12,7%) o millors serveis o serveis complementaris (12,7%).  En l'estudi, destaca el percentatge del 3,6% d'usuaris que afirmen no canviar de companyia perquè desconeixen el procés que s’ha de seguir.

Ara per ara, els principals problemes amb les companyies telefòniques es deriven de les relacions contractuals, com ara errades en les factures o l’incompliment de les promocions a les que s’adscriu el consumidor.


El canvi de facturació, principal motiu de reclamació dels usuaris en el sector energètic

El sector energètic també ha registrat percentatges significatius al llarg de 2009 en les consultes i reclamacions de l’ACC. En aquest cas, gas i llum representen el 13,4% del total de consultes i el 9,6% de les reclamacions. Cal destacar un increment de les reclamacions en el sector de l’energia elèctrica, degut al canvi en el sistema de facturació. El fet que les factures passin a ser mensuals obliga als proveïdors del servei a efectuar una sèrie de canvis comptables per adaptar-se a la nova normativa, fet que ha generat les discrepàncies amb els usuaris a l'hora d'aplicar els nous criteris.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article