El 33% dels sol.licitants de crèdits ràpids ho fa per pagar altres crèdits


Segons un estudi realitzat per la Unió de Consumidors de Catalunya-UCC un percentatge significatiu de la població catalana bordeja el col•lapse de les seves economies personals La majoria de la població, un 56,31%, tindria dificultats per afrontar algun tipus de situació excepcional i un 23,07 % no hi podrien fer front. Davant de les conclusions de l'estudi L'endeutament i sobre endeutament a Catalunya,la Unió de Consumidors demana que la llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris contempli una regulació urgent del sobre endeutament. Segons la UCC la gravetat de la situació requereix una atenció especial, la creació de mecanismes de protecció i una regulació que s’adapti a les noves realitats i que intenti restablir l’equilibri entre els drets i obligacions dels consumidors. L'entitat aprofita per demanar la regulació urgent dels crèdits ràpids i reclama més informació als usuaris sobre els serveis bancaris, ja que considera que la falta de coneixement sobre el tema predisposa al risc del sobre endeutament. Per això demana que les entitats financeres avaluïn mitjançant una comissió d’estudi previ a la concessió del crèdit, les condicions econòmiques de la unitat familiar i, no només els ingressos actuals sinó també la tipologia dels contractes de treball i l’existència d’altres préstecs, amb la mateixa o altres entitats. Segons l'estudi, més de la meitat de la població no té cap possibilitat d’estalviar. Els propietaris no hipotecats tan sols representen el 8% del total de la població. L’estudi de la UCC també reflexa que el 33 % de les persones que fan servir crèdits ràpids es per pagar altres crèdits i d’aquests un 45.23% han vist empitjorada la seva situació degut als alts interessos d’aquests crèdits. Els mitjans de transport privats (cotxe i moto) són els que generalment necessiten d’un finançament, les despeses extres a la hipoteca que fan vessar el got. La UCC considera imprescindibles campanyes que fomentin el transport públic i, sobretot, la millora del servei intentant, al seu temps, reduir el seu cost. L'estudi també evidencia que 1 de cada 2 persones no saben distingir entre una targeta de crèdit i una de dèbit i que la falta de coneixements dels serveis bancaris predisposen a la mala gestió de l’oferta d’aquest i per tant al sobreendeutament.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article