La concessionària del servei d'aigües de Girona acumula consums a finals d'any, cobrant-los més cars

El Defensor del ciutadà recomana que es deixi un avís en cas d'absència del propietari a l'hora de fer la lectura


El Defensor de la ciutadania de Girona, Ramon Llorente, evidencia en el seu informe anual una pràctica poc transparent que ha portat a cap la companyia d'aigües de Girona, Salt i Sarrià per cobrar més en els rebuts. Arran de les queixes presentades pels usuaris, Llorente ha detectat que la companyia no feia lectures reals durant l'any i acumulava el consum en l'últim trimestre. Aquesta acumulació feia que, en passar d'un determinat consum, l'usuari es veiés obligat a pagar un tram superior de tarifa, pel que en molts de casos s'han trobat pagant el doble o el triple del que haguessin pagat si s'haguessin fet les lectures reals amb periodicitat.

El Punt, recull en un reportatge sobre el contingut de l'informe anual, que el Defensor del ciutadà de Girona demana a l'empresa pública que sigui més transparent en la facturació i recomana que l'operari encarregat de fer la lectura dels comptadors deixi un avís en cas de passar en un moment en que el propietari no és al domicili. L'empresa ha acceptat la proposta.

El ciutadà, alhora que rep l'avís, també ha de rebre la informació on se li indiqui que té la possibilitat de comunicar la lectura per telèfon o per escrit a la companyia.

Les queixes que ha rebut el defensor del ciutadà afectaven únicament usuaris de Girona ciutat. Tan a Sarrià com a Salt, no s'ha donat cap cas de reclamació en aquest sentit.


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article