Els abusos d'algunes companyies que s'aprofiten de la bona fe dels usuaris


Escric aquestes ratlles per avisar el públic d'una estafa per telèfon que funciona així­: La ví­ctima rep una trucada d'un venedor de serveis telefònics oferint condicions molt atractives (ADSL de 20 Mb, trucades nacionals i una hora diària de trucades a mòbils de franc, servei tècnic durant dos anys, i un llarg etcètera) amb la condició que canviï de proveidor. Si la víctima s'hi posa d'acord i si dóna al venedor el seu DNI i després grava un missatge dient que vol fer aquest canvi, dóna a la companyia en qüestió un xec en blanc per fer qualsevol canvi que vulguin. Pot despertar-se un dia sense connexió a internet o fins i tot sense línia telefònica. En trucar el servei d'assistència de la companyia descobrirà que les condicions promeses no tenen res a veure amb la realitat; li diran que devia entendre-les malament. A més, aviat s'adonarà que ja és massa tard per a desdir-se i tirar enrere: si es tracta d'un canvi d'ADSL hauria de sol·licitar de nou una connexió amb el seu proveïdor original, cosa que la podria deixar sense connexió durant un mes. Pitjor encara, si es tracta d'una transferència de línia (per exemple, de Telefònica a Jazztel) només té dues opcions: si vol mantenir el número original, hauria de fer una sol·licitud a Telefónica per escrit perquè l'hi tornin i després esperar de sis a vuit setmanes perquè tingui efecte. Tot aquest temps sense lí­nia, és clar. O bé, pot simplement sol·licitar un nou número de telèfon i abandonar per a sempre el número de tota la vida. El problema bàsic és que no s'hauria de permetre que els canvis de proveïdor de serveis d'internet ni les transferències de línia telefònica es facin només per telèfon. Els venedors treballen a comissió: com més clients atrauen, més guanyen i com més atractiva és l'oferta, més clients atrauen. Com que no hi ha res escrit, no hi ha res que els impedeixi mentir descaradament sense perill de patir-ne les conseqüències, ja que la pobra ví­ctima mai no sabrà indentificar-lo. A més, un cop efectuat el canvi, podria ser que la víctima, encara que se senti enganyat i impotent, optés a quedar amb el nou servei, perquè tornar al servei original implicaria molts més costos i inconvenients. I així­ triomfen els estafadors! Amb tot això no vull dir que les companyies facin premeditadament aquests fraus; la culpa és del sistema de contracció telefònica que permet que sigui massa fàcil i lucrativa per als venedors el fet d'enganyar al públic. Tot canvi de servei d'internet o de transferència de lí­nia telefònica s'hauria de fer només per escrit i amb totes les condicions expressades clar i català. PD -- D'això en som ví­ctimes nosaltres i després de molts dies sense lí­nia encara no sabem com s'acabarà . Potser, el més greu, és no saber on anar a fer reclamacions perquè tothom se'ns treu de sobre amb bones paraules. Per donar una pista busqueu a Google nom d'una companyia concreta + "estafa" i veureu quants casos hi ha. Rosa (Queixa rebuda per correu electrònic)

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article