Denuncien BBVA al Perú per cobrar comissió als clients per comptar-los els bitllets que ingressaven


La federació de consumidors Facua explica des de la seva web com la filial peruana del BBVA s'apunta a pràctiques que poc diuen al seu favor. És tracta de cobrar una comissió per cada bitllet que el client pretén ingressar a finestreta, a partir del que fa trenta. Davant de les denuncies interposades per l'Associació Peruana de Consumidors i Usuaris (Aspec), les autoritats bancàries i el Banc Central de Reserva han emprès accions contra l'entitat financera.

Facua lamenta que una entitat espanyola que opera a nivell internacional practiqui abusos similars que, encara tenen més rellevància quan es tracta de països on el nivell de protecció al consumidor és més baix que a Europa.

Després de la denúncia, la Superintendencia de Banca, Seguros y Administradoras Privadas de Fondos de Pensiones del Perú, ha assenyalat que no ha autoritzat el cobrament de la comissió i que tirarà endavant actuacions de supervisió i fiscalització per acabar amb aquesta pràctica.

Aspec ha demanat al BBVA que retiri d'immediat aquesta comissió que "segurament no seria capaç de cobrar a cap altre país amb els que opera".



Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article