Les recomenacions alimentàries per mantenir un cor sa

Aquestes són les 10 recomanacions dietètiques de la Associació Americana del Cor -AHA- que fa uns dies va alertar sobre els riscos de mantenir un índex massa elevat dels greixos trans. Menja 5 o més porcions de fruites i verdures cada dia. Menja 6 o més porcions per dia de productes de gra, incloent els de gra sencer. Menja peix almenys dues vegades per setmana, en particular els peixos greixosos, com el verat, la truïta de riu, arengada, sardines, tonyina i el salmó. Inclou productes lactis sense greix i baixos en greix, llegums (mongetes), pollastre i gall dindi sense pell, i carns magres. Escull greixos i olis amb 2 grams o menys de greix saturat per porció -1 cullerada-. Exemples: margarines líquides i toves en recipient, i oli de girasol, oliva, blat de moro, càrtam i soja. Mantenir un equilibri entre les calories que menges i les que gastes. Camina o fes altres activitats físiques, almenys 30 minuts, la majoria o tots els dies. Per rebaixar pes, ingereix menys calories de les que menges cada dia. Limita el consum d'aliments alts en calories o baixos en nutrició, com els refrescos i els dolços. Limita el consum d'aliments alts en greix saturat, greix trans i/o colesterol. Exemples: productes de llet sencera, carns greixoses, olis tropicals, olis parcialment hidrogenats. Els rovells d'ou són alts en colesterol. En lloc d'aquests, escull els aliments baixos en greix saturat, greix trans i/o colesterol esmentats en els primers cinc punts d'aquesta secció. Menja menys de 6 grams de sal -clorur de sodi- per dia. Això és gairebé igual a 1 cullaradeta, o un consum diari de sodi de menys de 2,300 mg. Limita el consum de begudes alcohòliques. No prenguis més d'una copa per dia si ets dona, no més de dues per dia si ets home. “Una copa” no té més de 1/2 unça d'alcohol pur.

No hi ha cap comentari

Comenta aquest article