La guerra de preus de les grans superfícies s'estén al tèxtil

La guerra d'ofertes i preus iniciada per les grans superfícies sembla que s'encomana i ara el sector tèxtil és el que anuncia retallada de marges per captar vendes. Cadenes de moda vinculades a Inditex com Bershka  i Stradivarius encadenen les rebaixes amb les promocions de primavera,  Springfiel, propietat del grup Cortefiel, ofereix el 2 x 1 fora de campanya de rebaixes, els centres del Corte Inglés i H&M opten per oferir peces seleccionades a 10 euros o C&A que s'apunta a la batalla amb la línia Avanti a preus molt interessants. La clau, diuen, és la crisi de vendes i també la introducció en el mercat de cadenes de baix cost com la firma irlandesa Primark.

La reflexió ha estat que després de la darreres rebaixes en què els preus ja comptaven amb descomptes de fins un 70% a principis de campanya, les vendes en volum van créixer un 23% i, en canvi, la facturació va baixar un 3%.

Enric Casi, director general de Mango, reconeix en un reportatge a Expansión la tendència a la baixa dels preus, però considera que "aquesta guerra no porta enlloc, excepte a que el producte sigui pitjor". Les empreses, explica, aposten ara per materials més barats per baixar costos o bé per a fer una reducció dels marges.

Per als experts, l'èxit assolit per cadenes de baix cost com Primark i Kiabi ha estat clau perquè reaccionessin les competidores.

Ell mateix
1.

Viam si es nota alguna cosa....

  • 0
  • 0

Comenta aquest article