L'OCUC s'adhereix a la campanya "Jo sóc antinuclear"

El 2009 ha començat amb un nou sistema de cobrament mensual de l’energia elèctrica que, coincidint amb l’augment de tarifes, ha provocat una allau de reclamacions per irregularitats en la facturació. L'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC) encoratja a revisar els consums i la facturació i, si comproveu que han cobrat de més, reclamar. Però també recomana posar en marxa hàbits de consum responsable "no ens enganyem, diu, el preu de l'energia seguirà pujant" pel que cal mirar cap a l'estalvi i eficiència energètica no només dels consumidors, també de l'administració.

L'organització es mostra preocupada pel fet que es torni a obrir el debat sobre l'energia nuclear, que no es compleixin les promeses electorals de tancament de centrals nuclears obsoletes i que es posin traves al desenvolupament de les energies alternatives. "Si parlem de costos, ens diuen que el kWh nuclear és més barat i que les renovables reben primes. Hem de saber que l’energia nuclear també està subvencionada i fa molts anys que entre tots estem pagant les pèrdues que van tenir les companyies elèctriques en la construcció de les centrals i els costos de tractar els perillosos residus. En canvi, les primes a les renovables, justament premien el seu menor impacte ambiental", conclou.

L'energia nuclear no ha de ser la solució per lluitar contra el canvi climàtic, com s'intenta introduir des de determinats cercles. Les conseqüències de generar més residus radioactius són de difícil gestió i d'alt risc. Per tot plegat l’OCUC anuncia que s'adhereix a la campanya de Greenpeace "Jo sóc antinuclear".

No hi ha cap comentari

Comenta aquest article