Guerra d'anuncis de descomptes entre les grans superfícies

El consum cau i la confiança del consumidor encara més. Les grans cadenes alimentàries saben que el que ofereixen és de primera necessitat i la demanda hi és, només que ara el client es fixa més en els preus. Per això, des de fa uns mesos han començat una batalla d'anuncis de rebaixes cada vegada més agressives. La darrera ha estat Carrefour que ha anunciat la intenció d'adaptar els preus a la demanda local per a posicionar-se, en tot el territori, com la distribuidora més barata. En principi, adverteix que aplicarà descomptes de fins el 25% en una mitjana de 10.000 productes per establiment.

Per a llimar els preus, Carrefour ha tingut en compte la composició de la cistella de la compra de la localitat  i el tipus mig de consumidor. Amb campanyes de màrqueting com la del "telèfon vermell" vol evidenciar que és la gran superfície més barata, ja que repta els consumidors que trobin un article més barat en un altre distribuïdor perquè li comuniquin i la cadena assegura que baixarà el preu en 24 hores.

Carrefour, explica, que la reducció de preus ha estat gràcies "al treball conjunt" que ha fet amb 12.000 empreses. Un esforç, s'entén, en reducció de costos. L'estratègia: acabar sent la cadena que s'identifiqui amb els preus més baixos.

Per xifres a la baixa no quedem. Mercadona ha anunciat  que la cistella de la compra en els seus establiments ha baixat un 10% de mitjana durant els darrers quatre mesos i Lidl, que en el mateix temps ha rebaixat alguns productes entre un 16% i un 34%. Eroski, per altra banda, esta en plena campanya d'aniversari i en els propers quinze dies oferirà descomptes del 40%.

Més informació: Cincodias

r

No hi ha cap comentari

Comenta aquest article