Girona habilita un servei de repartiment a domicili per potenciar el comerç de proximitat

Els repartidors seran persones amb risc d'exclusió social que portaran les compres en bicicleta

A partir d'aquesta setmana, les associacions de comerciants començaran a repartir els tiquets per fer els enviaments a tots els comerços adherits a la xarxa. També hi haurà butlletes de peticions a l'Oficina de Turisme amb les quals qualsevol persona ja podrà començar a utilitzar aquest servei.

En breu els comerços de proximitat de Girona comptaran amb un servei de repartiment a domicili. El nou servei de transport està pensat per als veïns i visitants de Girona perquè puguin anar a comprar a qualsevol establiment adherit a les associacions de comerciants i rebre'ls a domicili o bé al mateix hotel. Un cop feta la compra, els usuaris han d'omplir una butlleta amb les dades bàsiques (telèfon de contacte i adreça) i li faran el repartiment a casa seva.

La iniciativa pretén dinamitzar el comerç de la ciutat de manera sostenible i buscant la integració social. L'empresa que s'ocuparà de fer el repartiment és Ecosol de Càritas, que actualment ja fa el lliurament d'alguns paquets de missatgeria amb bicicleta pel Barri Vell. Càritas contracta a persones en risc d'exclusió social per fer el repartiment i facilitar així la seva inserció alhora que es fomenta la sostenibilitat amb aquest tipus de transports. Per cobrir el nou servei de repartiment a domicili, se seguiran utilitzant les bicicletes que van equipades amb un portaequipatges de grans dimensions al seu darrere.
 

El projecte compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Girona i la participació d'Ecosol i Eina Activa. L'alcaldessa de la ciutat, Marta Madrenas, ha elogiat el projecte perquè comporta "dinamització econòmica, sostenibilitat i progrés social que són essencials per avançar cap a una societat conscienciada i responsable".

Font: ACN


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article