Cosmètics sense aigua, la nova tendència

L'elaboració de cosmètics sòlids també redueix l'ús de conservants

L'aigua és un element essencial per a la nostra supervivència i el seu consum sigui excessiu o controlat és motiu de preocupació permanent. L'aigua és àmpliament utilitzada en la indústria (20% del consum mundial), l'agricultura (70%), però també, en menor mesura, en cosmètica. Fins i tot és l'ingredient més valuós en la indústria de la cosmètica. Només cal que us fixeu en la llista d'ingredients d'un producte per adonar-vos que la majoria compta amb l'aigua com a ingredient principal. Sovint s'utilitza per a les seves propietats disolvents, fent que les fórmules siguin menys greixoses i menys pesants. Tot i que algunes marques cosmètiques fan de l'aigua el nou atractiu dels seus productes, incloent l'ús d'aigües termals o florals, d'altres han optat per excloure aquest ingredient de la composició dels seus productes com a mesura de protecció del medi ambient i d'estalvi de recursos.
 

Moltes d'aquestes marques de cosmètica que treballen amb l'aigua com a element principal intenten refer els cosmètics sòlids, la composició dels quals requereix poca o gens d'aigua. Així, associat a aquesta mesura, limiten l'ús de conservants (necessaris quan el cosmètic es comercia en format no sòlid), i s'afavoreix també l'ús d'envasos amb menys impacte ambiental.

La marca Lush, coneguda avui per les seves barres de sabó o xampús, va ser pionera en prendre mesures durant els anys 90. Actualment, el fenomen dels cosmètics sòlids ha augmentat, especialment a França per petites marques com Lamazuna o Pachamamaï que ofereixen xampús, desodorants i fins i tot pasta de dents sòlides.

En d'altres punts del planeta també hi ha iniciatives en aquest sentit. A Nova Zelanda, la marca Ethique ofereix tot tipus de cosmètics en versió sòlida, envasats en materials compostables i produïts localment a l'illa de kiwis. Compten amb etiquetes certificades com a empreses que concilien beneficis i interès general), Ethique també es compromet amb els seus empleats i proveïdors i dona el 2% de la seva facturació anual a ONG.

Altres marques de cosmètics també fan l'elecció d'oferir productes no sòlids sense aigua, per obtenir formules sense conservants, més adequades per la cura de la pell. Aquest és el cas de la marca americana Vapor Beauty que ofereix productes ecològics per a maquillatge i cura de la pell, sense aigua ni conservants. A França, Sinagua ofereix productes per a pells madures amb formulacions anhidres (sense aigua) especialment adaptades, de les quals el 77% dels ingredients són ecològics.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article