Reclamar davant la pujada de tarifes prevista per les principals operadores de telefonia

L'Agència Catalana del Consum adverteix que l'operadora només pot incremetar les tarifes unilateralment per motius justificats


La pujada de preus prevista per les principals operadores de telecomunicacions, justificada per una millora de les prestacions o la inclusió de serveis nous, afectarà especialment les tarifes dels paquets que inclouen mòbil, telèfon fix, internet i televisió. Davant d'aquest increment unilateral l'Agència Catalana del Consum ha emès un comunicat  destacant que aquest encariment de tarifes només és justifica en determinades circumstàncies. Hi ha opció de reclamar.
 

Segons l'ACC, l'operador només pot modificar les condicions que teniu contractades –i que ell mateix ha imposat– per motius vàlids que constin en el contracte de manera clara i comprensible: per exemple, que s'indiqui explícitament un mètode de variació del preu (increment segons l'IPC o d'un % anual) o que resulti impossible seguir prestant el servei com fins al moment (tecnologia obsoleta, etc.).

Cal tenir present que aquesta modificació de preus ha de ser notificada amb una antelació mínima d'un mes, tot especificant els motius que justifiquen el canvi, i informar-vos del dret a donar de baixa el servei anticipadament i sense cap penalització.

En cas que l'augment de la tarifa sigui per la prestació de nous serveis, l'operador ha de tenir el vostre consentiment exprés.

Si no es compleixen aquestes condicions, teniu dret a oposar-vos a l'aplicació de la nova tarifa mantenint el preu contractat inicialment amb l'opció de recuperar les quanties que s'hagin cobrat indegudament.


L'Agencia Catalana del Consum recorda les vies que teniu per reclamar:

· Adreceu-vos al servei d'atenció al client de l'operador trucant al telèfon gratuït per a incidències i reclamacions –demaneu, en tots els casos, un número de referència– o omplint els fulls oficials de reclamació en un establiment de l'operadora.

· Si en el termini de 30 dies no obteniu una resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum del vostre municipi.

· També podeu demanar assessorament a una associació de consumidors.

I també, important tenir en compte que les principals operadores de telecomunicacions estan adherides al sistema arbitral de consum, pel que es pot presentar reclamació a la Junta Arbitral de Consum i la vostra reclamació podria resoldre's per la via gratuïta i extrajudicial de l'arbitratge.

L'Agència Catalana del Consum anuncia, per la seva banda, que iniciarà una investigació dels fets.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article