Movistar deixarà que se sobrepassi el límit de consum de dades i les cobrarà


Movistar ha anunciat que a partir del 18 de maig cobrarà als seus clients per les dades que consumeixin un cop superat el límit contractat. Fins ara, quan se superava el límit mensual contractat es reduia la velocitat de navegació fins al mes següent. Per a evitar que es depassi el límit prefixat de gestió de dades cal fer una trucada al 223528.  L'associació de consumidors Facua ha presentat una denúncia contra la telefónica perquè considera que prendre aquesta mesura vulnera el dret dels consumidors a rebre només aquells serveis que hagin contractat expressament.

Facua-Consumidors en Acció ha presentat una denúncia contra Movistar després de l'anunci d'aquesta de que, a partir del 18 de maig, cobrarà als seus clients per les dades que consumeixin un cop superada la franquícia contractada.

Fins a la data, això no suposava cap penalització econòmica per als usuaris, que únicament veien reduïda la seva velocitat de navegació quan s'esgotaven les dades contractades. Ara, després d'aquesta decisió unilateral i imposada directament als seus clients, Movistar sí que cobrarà per navegar més enllà de la franquícia: 1,5 cèntims d'euro per cada mega addicional fins a un límit d'un gigabyte (15 euros). Si el client no està d'acord haurà de fer una trucada expressa al 223528.

Aquesta pujada abusiva ha estat denunciada per FACUA davant la Delegació General de Consum de la Comunitat de Madrid i davant la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació (SETSI) en entendre que amb aquesta imposició es vulnera el dret dels consumidors i usuaris a rebre només aquells béns o serveis que hagin contractat expressament, i no els que els vénen donats de manera obligada, com ara.

FACUA considera il·legal i abusiva l'actuació de Movistar, ja que el correcte per part de l'operadora hauria estat oferir aquest servei addicional i informar-ne a tots els seus clients. D'aquesta manera, només els que haguessin estat interessats en contractar-lo, podrien fer-ho. L'associació recorda que el Reial Decret Legislatiu 1/2007 de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris diu expressament que "la imposició al consumidor i usuari de béns o serveis complementaris o accessoris no sol·licitats té la consideració de clàusula abusiva".

Movistar assegura en el seu comunicat de pujada de tarifes que el contracte es podrà resoldre sense cost, però afegeix que això serà possible "sense perjudici d'altres compromisos". Aquesta condició implica, segons el parer de Facua, que no s'està concedint la possibilitat real de resoldre els seus contractes de manera gratuïta als usuaris que no acceptin aquesta modificació de les condicions que ara els imposa l'operadora.

L'associació de consumidors considera intolerable que les companyies telefòniques, i no només Movistar, segueixin aplicant reiteradament una política de pujada de preus indiscriminada i unilateral, anteposant els seus propis interessos sense respectar cap compromís temporal adquirit amb els seus clients i sense garantir durada mínima alguna dels contractes subscrits amb ells.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article