El Síndic recomana transparència a l'Administració en la investigació de l'impacte ambiental del cas Volkswagen


En relació al frau de les emissions en el procés de fabricació de més d'onze milions de cotxes de la marca Volkswagen, detectat fa uns dies, el Síndic de Greuges ha preguntat al Departament de Territori i Sostenibilitat si té previst dur a terme un estudi dels efectes reals sobre el medi ambient.
Ha demanat informació sobre les mesures concretes que s'adoptaran en el marc de la "Comissió Volkswagen" del Ministeri d'Indústria. A més, considera que cal aclarir si es poden exigir responsabilitats i compensar els consumidors afectats, si escau

El Síndic ha demanat informació als departaments de Territori i Sostenibilitat i d'Economia i Empresa sobre les mesures concretes adoptades o previstes des de la Generalitat amb relació al cas dels cotxes manipulats del Grup Volkswagen.

El frau, que ha estat reconegut per la mateixa multinacional, pot comportar una vulneració contra el medi ambient i el dret a la salut dels consumidors, i requereix, segons el Síndic, una resposta contundent per part de les autoritats públiques.

Atesa la dimensió del frau en les emissions, i tenint en consideració que l'òxid de nitrogen està directament relacionat amb malalties serioses i molèsties pulmonars, el Síndic ha preguntat al Departament de Territori i Sostenibilitat si té previst dur a terme un estudi de l'impacte i els efectes reals que aquest assumpte ha comportat sobre el medi ambient. També ha demanat informació sobre les mesures de prevenció de contaminació ambiental i sobre els sistemes de control de l'ambient atmosfèric.

A més, el Síndic s'ha interessat per les actuacions que han dut a terme les administracions catalanes en aquest assumpte davant les autoritats competents, i també per les actuacions relatives a la "Comissió Volkswagen", creada pel Ministeri d'Indústria seguint les recomanacions de la Comissió Europea.

Rafael Ribó considera que les administracions han d'aclarir si s’han d'exigir responsabilitats i, si escau, sistemes de rescabalament dels perjudicis. En aquest sentit, també s'ha adreçat a l'Agència Catalana de Consum per saber quina difusió i campanya informativa s’està duent a terme per atendre les consultes dels consumidors afectats.

Segons les informacions publicades, la multinacional Volkswagen ha manipulat els motors dels vehicles dièsel amb l'ús d'un software que eludeix els controls de laboratori i simula que el vehicle contamina menys dels límits establerts. La mateixa Volkswagen ha reconegut que hi ha més d'onze milions de cotxes afectats.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article