Consum insta Renfe que informi de la diferència del preu del bitllet venut per finestreta amb el de màquines automàtiques


L'Agència Catalana del Consum insta RENFE a que informi als viatgers de llarg recorregut de la diferència de preu entre els bitllets venuts per finestreta i els dispensats per màquines automàtiques. Consum ha detectat que a l’estació de Sants-Barcelona, l’empresa RENFE està aplicant preus diferents als bitllets en funció de si el pagament es fa per les taquilles de l’estació o mitjançant les màquines automàtiques. Aquesta diferència afecta als bitllets dels trajectes de llarg recorregut.

Des del 10 d'agost passat, la companyia ferroviària cobra un 5,5% de comissió per la venda dels títols a la finestreta. L’Agència Catalana del Consum (ACC), depenent del Departament d’Empresa i Ocupació, ha enviat un requeriment a la companyia RENFE, exigint que informi als viatgers dels trens de llarg recorregut de la diferència de preu existent entre els bitllets venuts per finestreta i els dispensats per les màquines automàtiques situades a la mateixa estació.

Fa uns dies, l’ACC va tenir coneixement que a l’estació ferroviària de Sants-Barcelona, l’empresa RENFE està aplicant preus diferents als bitllets en funció de si el pagament es fa per les taquilles de l’estació —més cars— o mitjançant les màquines automàtiques. Aquesta diferència afecta als bitllets dels trajectes de llarg recorregut.

Així mateix, l’ACC ha pogut comprovar que a l’estació no hi ha cap cartell indicatiu que informi de la referida diferència ni tampoc s’informa a través de la megafonia de l’existència de dos tipus de preus. Aquesta circumstància representa una infracció que vulnera els drets dels consumidors.

Per aquest motiu, s’ha adreçat un requeriment a la companyia per tal que informi als usuaris de les diferents estacions de RENFE a Catalunya on existeix la possibilitat de comprar els bitllets per aquesta doble via, de l’esmentada diferència de preus. Aquesta informació es podrà facilitar, indica l’Agència, tant mitjançant cartells indicatius com a través de la megafonia.

En cas que RENFE no atengui el requeriment en el termini de 10 dies, l’ACC iniciarà les accions necessàries per tal de corregir aquesta infracció en matèria de consum i disciplina de mercat.
 

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article