Spanair, les preferents de Catalunya Caixa i les operadores de telefonia, les més reclamades davant de Consum


L'Agència Catalana del Consum ha presentat el resum anual de l'activitat de l'entitat encarregada de recollir i mediar en les reclamacions dels consumidors catalans. Durant el 2012,el tancament d'Spanair va liderar les reclamacions tramitades. Les preferents de Catalunya i Caixa i les tres principals operadores de telefonia van acumular xifres que les seguien de ben a prop. L'octubre passat, l'agència i CatalunyaCaixa van arribar a un acord per gestionar els casos d'afectats per les preferents a través de Junta Arbitral de Consum. Des d'aleshores s'han resolt 2.152 casos –tots, favorables als clients– i el banc ha tornat més de 41 milions d'euros. L'ACC espera resoldre encara al voltant de 30.000 expedients d'aquest tipus, segons paraules del seu director, Alfons Conesa.

En el conjunt de les reclamacions tramitades per l'ACC, les relacionades amb el sector bancari es van multiplicar per 17.

La Memòria d’Actuacions 2012 de l’ACC destaca que els sectors del transport, la telefonia i internet, i les entitats financeres encapçalen les reclamacions rebudes per l’Agència. De les 18.305 reclamacions al 2012: transport, telefonia i internet i activitats financeres aglutinen el 76,4% de les reclamacions

Així mateix, es constata un increment del 31,5% de les reclamacions en matèria de consum respecte l'any anterior. Per contra, les consultes han baixat un 32,98% —de 55.359 al 2011 a 28.502 al 2012— i les denúncies un 30,84% —de 6.436 al 2011 a 4.451 al 2012— en relació a 2011.

Durant el 2012, ACC ha rebut un total de 18.305 reclamacions, un 31,5% més que l’any anterior. Per sectors, el transport relleva a la telefonia com a sector amb més reclamacions, amb un 29,9% del total. En segon lloc, telefonia i internet, amb el 26,5% de les reclamacions, seguit de les activitats financeres, amb el 20%, i dels subministraments —llum, aigua, gas— amb el 6,9% del total de reclamacions.

En relació a 2011, el sector del transport ha incrementat molt notablement el nombre de reclamacions, que han passat de 2.071 el 2011 a 5.465 el 2012. També han augmentat significativament les reclamacions a entitats financeres, que han pujat de 211 reclamacions al 2011 a 3.658 al 2102.

Realitzant l’anàlisi de les reclamacions per companyies i no per sectors, Spanair ha estat l’empresa que ha generat més reclamacions a Catalunya durant 2012: un total de 3.574, seguida de Catalunya Caixa, amb 2.812 reclamacions. El tancament de la companyia aèria i els contractes de participacions preferents i deute subordinat han desbancat les operadores de telefonia, que ocupen els següents llocs del rànquing. Concretament, el Vodafone, ocupa el tercer lloc amb 1.694 reclamacions; seguit de Telefónica, amb 1.209, i FranceTelecom/Orange, amb 1.090.

En el llistat de companyies amb més reclamacions, el sisè lloc l’ocupa Ryanair amb 791; seguit d’Endesa, amb 591; Vueling, amb 264; Gas Natural, amb 246 reclamacions, i Bankia amb 219.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article