Abast-social, un altre model d'economia responsable


Fa uns mesos va obrir les portes Abastsocial.com, una aposta en favor d’un nou model de comerç socialment responsable. Un equip de joves mataronins liderats per Lluís Casajuana ha posat en marxa un projecte on line que de manera col.lateral pretén obtenir beneficis per al desenvolupament de projectes socials i mediambientals.

Es tracta d'una xarxa comercial en la que s'hi poden adquirir productes de neteja, alimentació, roba, joguines, etc fins arribar a més de quatre mil referències que poden adquirir els socis prèviament inscrits al web de manera gratuïta.


Abastsocial.com és una eina al servei de particulars, associacions i empreses; un espai de trobada on cadascun d’aquests agents pugui trobar la solució a les seves necessitats econòmiques i socials; i un lloc on els clients puguin comprar amb la seguretat que els seus diners aniran a parar a qui realment els necessita.

Les adquisicions poden anar des de productes artesanals fins a llibres elaborats per editorials de petit format que no troben un marc favorable per a desenvolupar els seus projectes i donar-se a conèixer. La gran majoria dels articles, però, correspon a criteris ecològics i de proximitat. A dia d'avui, ofereix diverses categories: Arquitectura i Reformes, Espectacles, Audiovisuals, Idiomes, Jardineria, Serveis Musicals, Disseny, Importació/Exportació, Marxandatge, Franquícies i Escapades d'estiu.

Les associacions també són convidades a presentar els seus projectes socials o ambientals amb l’objectiu d’aconseguir el finançament necessari a Abastsocial i obrir un perfil d’usuari de la pròpia associació gràcies al qual podreu començar a convidar els vostres associats/des i col·laboradors i fer xarxa amb ells de manera que un percentatge de les compres que aquests facin vagi a parar directament al saldo virtual de l’associació, que si ho desitja pot demanar a l’equip d’Abastsocial que transfereixi aquest saldo virtual al compte bancari real de l’associació, sense retencions fiscals.

A més, el portal també ofereix a les associacions la possibilitat de comercialitzar els seus productes (llibres, samarretes...) al web. Com a valor afegit, les associacions que col·laboren amb nosaltres reben una difusió extra de la seva labor gràcies a la presència d’Abastsocial a Internet via xarxes socials, web, blog...


El projecte obre les seves portes a totes aquelles empreses que vulguin bé comercialitzar els seus serveis a Abastsocial bé presentar els seus projectes per cercar-ne finançament. Abastsocial no cobra per estar presentar present al web. El web promociona també a través de xarxes socials, blog, web... sense cap cost afegit.

AbastSocial no incrementa els preus per encabir les comissions que es destinen a
causes socials per tal de poder seguir oferint els productes i serveis a un preu
competitiu. Això només és possible renunciant a una part important del
marge de benefici.

Per acabar de tancar el cercle, AbastSocial es compromet a fer públics els seus
comptes per tal d’evidenciar aquesta inversió en causes socials.

El projecte vol donar finançament als projectes de caràcter social i ambiental
que qualsevol persona o associació pot presentar.

Actualment compta amb la participació del Banc dels Aliments de
Barcelona i la Federació d’Entitats contra el Càncer de Catalunya, i la intenció és
ampliar aquesta col·laboració a una tercera entitat d’àmbit internacional, en
sintonia amb l’abast global del projecte

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article