Denuncien un projecte de nova carretera que ha de creuar una plana agrícola de l'Empordà


IAEDEN-Salvem l'Empordà, denuncia la  tramitació del projecte d'una nova carretera a la comarca, que travessa la plana agrícola altempordanesa, pel tram de Siurana/Riumors a Castelló d'Empúries i, en una segona fase, a Peralada. Reclamen "un canvi en la política d'infraestructures viàries que segueix un model expansionista totalment desfasat i no contempla l'actual i futura situació del trànsit rodat ni la riquesa i biodiversitat que proporciona el paisatge agrícola"

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha publicat el document previ ambiental del projecte, consistent en un nou traçat que enllaça Siurana/Riumors amb Castelló d'Empúries.

Des de l'IAEDEN-Salvem l'Empordà es critica la manca d'arguments basats en estudis previs per justificar la necessitat d'aquesta nova carretera que es presenta com a alternativa a l'actual carretera de Sant Pere Pescador que travessa el Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà. Caldria, en primer lloc, diu Iaeden en un comunicat, verificar la intensitat mitjana de trànsit de la carretera del Parc i quin percentatge d'aquest trànsit prové de fora de l'àmbit local (L'Escala, Sant Pere Pescador i tots els seus càmpings, Empúriabrava, Roses,...) És evident que el trànsit local seguirà agafant la carretera del Parc i no seria factible pacificar el trànsit pel Parc Natural. Per tant, cal estudiar que aquesta nova carretera realment resoldrà el que pretén justificar.

L'entitat ecologista argumenta que ha demanat reiteradament l'alliberament del peatge al seu pas per l'oest de Figueres (com en el cas de Girona), així com el pas obligatori dels camions per aquest tram. D'aquesta manera s'aconseguiria una pacificació del trànsit per l'est de Figueres i es podria engolir de manera més eficient el trànsit que es genera a la zona de la plana de la comarca. L'alliberament del trànsit per la zona de la plana seria una alternativa ambiental real a la construcció de noves carreteres en un espai de gran interès agrícola.

Retreu que davant l'evident i garantida pujada dels preus de carburants i el comprovat perjudici pel medi ambient provocat pel trànsit rodat intensiu, les administracions segueixen apostant per un model totalment desfasat enlloc d'estudiar i desplegar uns plans de mobilitat basats en el transport públic.

Iaeden-Salvem l'Empordà, conclou el comunicat retreient que els governs ens recordin constantment que estem vivint una crisi econòmica absoluta i justifiquin així retallades en molts d'àmbits socials, culturals i ambientals. Potser enlloc de pressupostar i de planificar noves carreteres, afegeix, s'haurien de resoldre les finances d'obres públiques ja acabades com per exemple, pagar les indemnitzacions pendents als propietaris expropiats de la C-31?

Més informació

 

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article