L'Agencia Catalana del Consum cedeix a la UAB el programa pedagògic de l'Escola de Consum


L’equip de la UAB podrà així desenvolupar les diferents recerques que cada curs es duen a terme amb els alumnes de secundària sobre els hàbits de consum dels joves catalans.

Les dues institucions han signat un contracte de prestació del servei d'educació en matèria de consum que s’oferirà a les escoles i a Associacions de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) de Catalunya a través de l’Escola del Consum de Catalunya (ECC).

L’ACC confia a la UAB l’elaboració del programa docent i pedagògic de l’Escola per al 2012. Una manera de, segons els promotors, garantir una relació estreta entre recerca, innovació i docència.

La UAB dissenyarà i realitzarà els tallers d’educació del consum, a més de xerrades sobre educació del consum a Associacions de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) i altres col·lectius, també la realització de seminaris adreçats als professors sobre educació del consum i la recerca sobre els hàbits de consum dels joves de Catalunya.

L’Escola de Consum ha format gratuïtament des de 2003 a milers d'alumnes catalans en matèria de consum. Una formació que s’articula a través de tallers adreçats a alumnes d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Cicles Formatius i Educació Especial i, des del curs 2006-2007, els tallers també s’han ofert als alumnes d’Educació Primària.

Les activitats proporcionen als estudiants eines perquè puguin construir el seu model de consum des d’una perspectiva activa, crítica i responsable. També els permeten adquirir coneixements bàsics sobre els seus drets com a consumidors i la manera d’exercir-los, així com sobre els seus deures.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article