Pagar per comprar 'online' frena als consumidors catalans?


La cadena de supermercats Caprabo ha reduït en 1,6% les vendes per xarxa en relació al 2004. Una situació semblant pateix la cadena també catalana Condis que enguany no ha pogut superar tampoc l'1% de vendes on line. Dades que contrasten amb els forts increments que va tenir aquest tipus de distribució durant el 2004 (un 13% i de més d'un 20%, respectivament). Quina és la clau de l'aturada? Possiblement que el servei ha deixat de ser gratuït. Tan Condis com Caprabo van començar a aplicar el primer de gener de 2005 tarifes a la venda per Internet, 6 euros si la compra passava de 100 euros i 4 euros en cas que no arribés. L'aturada de vendes de les dues cadenes catalanes no s'ha donat però en altres d'abast nacional com Mercadona, que tot i cobrar 7,21 euros pel trasllat de la compra a domicili, l'increment de vendes online va ser del 64% el 2004, o també la francesa Carrefour que va augmentar les vendes un 25%, tot i que la tarifa que cobra per l'enviament és de 6,59 o 8,99 euros, en funció del preu de la compra. Es dóna el cas que Condis va ser el primer supermercat que va obrir una web, era l'any 2000, i Caprabo també va ser dels més innovadors posant en marxa el servei durant el 2001. Les perspectives no s'han acomplert, ni de bon tros, però continuen mantenint que el client ha de pagar pel transport de la compra a domicili. Font:Cincodias

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article