Combinar proteïnes vegetals de gran qualitat

Llenties amb arròs, espaguetti amb pèsols, cigrons amb pinyons són unes interessants combinacions que proporcionen proteïnes vegetals de gran qualitat i ens estalvien el consum de greixos saturats i així prendre mesures davant l'augment de colesterol. A pesar que les proteïnes s'associen tradicionalment amb la carn, el peix o els ous, si tenim ganes d'incloure alternatives en la nostra dieta hem d'introduir llegums, cereals i fruits secs. Del 15 al 20% de la massa corporal d'un adult ésta format per proteïnes que aporten a l'organisme elemets essencials pel creixement i la renovació celular. Segons l'Organització Mundial de la Salut -OMS- la proteïna de més qualitat és la provinent de l'ou, a partir d'aquésta, es valora la qualitat de la resta. Les derivades de cereals, fruits secs o llegums se les considera deficitàries en algun aminoàcid, fet que desapareix si es consumeixen amb la combinació adequada. Consumaseguridad ens ofereix algunes de les combinacions recomanables més utilitzades per vegetarians. -Llegums més cereals integrals (llenties amb arròs, mongetes amb pasta, cuscús amb cigrons i verdures, cigrons amb blat, 'burritos' (pa de blat de moro) farcits de mongetes, soja amb verdures i arròs o uns simples cigrons amb pa. -Llegums més fruïts secs i llavors: Cigrons amb pinyons, amanida de llenties amb anous, humus (paté de cigrons amb sèsam) -Fruïts seca amb llavors i cereals integrals: amanida d'arròs amb fruïts secs o pasta amb anous.

No hi ha cap comentari

Comenta aquest article