Campanya per l'ús del català al comerç

La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), en col·laboració amb la Generalitat, posa en marxa la campanya ‘Oberts al català’ per fomentar l’ús de la llengua catalana en els establiments comercials. El conseller de Comerç, Josep Huguet, el secretari de Política Lingüística, Miquel Pueyo, i el president de la CCC, Pere Llorens, van presentar ahir dilluns un codi de bones pràctiques sobre l’ús del català en el comerç, en el marc de la campanya ‘El comerç dóna corda al català’. Entre altres actuacions, la campanya preveu l’edició d’una guia en 7 llengües (català, castellà, anglès, francès, urdú, xinès i àrab) per facilitar als comerciants nouvinguts el coneixement de la normativa lingüística. La Confederació de Comerç de Catalunya ha editat un tríptic i un adhesiu que acredita l’adhesió voluntària de l’establiment a la campanya, i garanteix l’ús del català en els termes que recull el codi. Aquest codi de bones pràctiques sobre l’ús del català en el comerç proposa utilitzar el català en àmbits que abasten des de l'atenció al client, retolació, cartells d'informació en general, publicitat, ofertes de serveis (menús) fins l' administració particular de l'empresa. La segona fase de la campanya preveu l’edició d’una guia digital per orientar a les persones interessades a obrir un establiment comercial, amb la informació del marc legal i lingüístic i els recursos d'assessorament que tinguin al seu abast. La guia estarà disponible a les pàgines web de les associacions comercials i dels organismes que intervenen el procés d’obertura d’un comerç (entitats financeres, empreses immobiliàries, administració). ‘la Queta va de compres’, serà l'adaptació de l'actual campanya lingüística de la Generalitat al sector del comerç.

No hi ha cap comentari

Comenta aquest article