Augmenta l'spam via telèfon

Dos de cada deu usuaris reben trucades comercials en un dia


L'organització de consumidors i usuaris Facua ha realitzat una enquesta entre més de 3.000 usuaris de telefonia, dels resultats se'n desprèn que dos de cada deu consumidors han estat víctimes de trucades comercials en els últims dies. En la majoria dels casos, són les mateixes operadores de telefonia les que realitzen les trucades i, tot i que l'usuari manifesta que no vol tornar a ser molestat, en un 88% de les ocasions l'operadora no fa cas. Pràctica il.legal, segons Facua, que pensa presentar en breu una bateria de denúncies a través d'una campanya anti-spam que ha iniciat amb la intenció que els usuaris deixin de ser assetjats.

Dins de la campanya, Facua ha editat una guia sobre el tema que es pot descarregar en la web guias.facua.org o bé, demanar-la enviant un mail a [email protected]

Segons l'enquesta que l'organització de consumidors va realitzar entre el 24 d'octubre i el 7 de novembre, un 51% dels usuaris de mòbil havia estat objecte d'alguna trucada comercial -un 58% en els usuaris de fix- durant l'última setmana.

Gairebé en el 80% dels casos, havien estat les companyies telefòniques les autores de la trucada, en segon lloc, i a molta distància, les companyies asseguradores amb un 5% dels casos.

La meitat dels usuaris acostuma a demanar que no el tornin a molestar, un 40% es limita a penjar, un 10% amenaça amb denunciar l'empresa que truca i només un 2% manifesta que realment fa la denúncia. Però serveix de poc demanar que no truquin més, perquè segons les dades, en un 88% de les ocasions la companyia torna a trucar.

Segons l'enquesta, només un 24% dels usuaris té coneixement que el fet de trucar-lo amb ofertes després d'haver manifestat el desig de no ser molestat amb trucades d'aquest tipus és una pràctica il.legal, i per tant, denunciable.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article