Diferències del 90% en els preus segons el supermercat


L'Organització de Consumidors i Usuaris ofereix des d'ahir al seu portal les conclusions de la tradicional enquesta de preus als supermercats de l'Estat. L'organització conclou que els consumidors poden estalviar 1.300 euros l'any en funció del supermercat on s'abasteixen. La diferència entre el supermercat més car i el més barat arriba al 90%. A partir de la premisa que no tots els consumidors tenen els mateixos hàbits s'han diferenciat dues cistelles de preus la tipus amb productes frescos i envasats tenint en compte marques determinades i, la cistella econòmica, que pretén posar preu als hàbits dels consumidors que compren barat, i acostumen a adquirir les marques pròpies del supermercats que, segons diu l'OCU, representen la tendència emergent. Cal fer esment en què cap de les capitals catalanes destaca... en supermercats amb preus extrems, en canvi Pamplona i Les Palmes despunten com a més cares. A nivell estatal i, pel que fa a la cistella tipus, l'enquesta conclou que les cadenes més barates són Alcampo, Sabeco, Mercadona i Carrefour. En l'econòmica els supermercats més barats són Plus Superdescompte, seguit de Carrefour i Lidl. En relació amb anys anteriors, totes les cadenes han incrementat preus en la cistella tipus excepte Spar i Suma. Els increments han estat molt limitats, un 1'1% de mitjana. Però, cal remarcar l'increment en la cistella econòmica que ha estat d'un 5'5% de mitjana, molt per damunt de la tipus, destacant la cadena Dia, amb un increment d'un 7'1%, fet que l'ha endarrerit en la llista dels supermercats més econòmics. Dels resultats de la consulta se'n desprèn que la comoditat dels supermercats que venen per internet té un cost i els seus productes són dels més cars. L'enquesta s'ha fet recopilant més de 86.000 preus entre gairebé 800 establiments repartits per 53 ciutats de l'Estat, incloses les capitals catalanes, València i Palma de Mallorca.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article