Irregularitats en la indicació de preus


Segons un informe de l'OCU la indicació de preus no segueix el que assenyala la normativa, en concret els sectors vinculats a la telefonia i l'alimentació són els menys respectuosos. La regulació a l'Estat i Europa assenyala que els preus han de ser 'inequívocs, facilment identificables i clarament visibles' perquè és un dret dels usuaris. Dels més d'un miler d'hipermercats, supermercats i botigues especialitzades que ha estudiat l'OCU, un 39% no indica els preus de tots els articles, fet que té encara més incidència quan es tracta d'ofertes. Dins del conjunt d'irregularitats trobades, els hipermercats i els supermercats són els més complidors, -al contrari del que esdevé en la majoria de països europeus-. Només un 28 % de les botigues especialitzades en telefonia indiquen el preu i un 36% de les d'alimentació. Els establiments especialitzats que ofereixen més claredat en la indicació de preus són els de bricolatge i tèxtil. Només un 53% dels aparadors indica preus, destaquen per damunt de la mitjana les sabateries que posen preus un 74% davant del 18% de les botigues d'alimentació. Quant a les ofertes, l'OCU assegura que en més d'un 70% dels establiments no s'informa del preu anterior al que s'oferta, i per tant, no compleix amb la normativa. Font:EFE

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article