L'ús del català als bars i restaurants del Passeig de Gràcia


Dels deu bars i restaurants que s'han triat per comprovar-ne l'ús del català a Passeig de Gràcia, cap atenia als clients en català, fins i tot, en tres va ser necessari canviar d'idioma perquè tampoc era comprès per cap de les persones que atenien el públic. El programa El matí de Catalunya Ràdio ha emès avui un reportatge realitzat per la periodista Laura Duran en el que es constata que és gairebé impossible ser atès en català en la zona més cèntrica de Barcelona. La periodista recordava que segons l'Estatut del Consumidor, de Catalunya (1993), i la Llei de Política Lingüística (1998), les persones que atenen el públic, al menys, han d'entendre el català, no cal parlar-lo, això pel que fa a empreses privades, en el cas d'empreses de titularitat pública -museus, centres d'esbarjo...- l'obligació és a més de parlar-lo. Un immigrant afirmava en el reportatge que en realitat no té contacte amb l'idioma, especialment a ciutat. Segons la llei, els amos dels establiments oberts al públic són els responsables que les persones que atenguin als clients tinguin coneixement del català.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

SIRVENT
1.

ES REFERENT A LA BEGUDA SAVIA ,VEGETAL.ES MOLT BONA,PERO A LA ETIQUETA INDICA HI HA SAL,HAURIA DE DIR QUIN CONTIGUT HI HA,DONS SON PRODUCTES A CONSUMIR PER PERSONES AMB DIETA ASÒDICA I NECESSARIAMENT S`HA DE SAVER SI ES POT INCLOURE O NO A LA SEVA ALIMENTACIÒ.ELS AGRAIRIA RESPOSTA.

  • 0
  • 0

Comenta aquest article