El consumidor ha perdut la ingenuitat davant de les campanyes publicitàries


Aquesta és la principal idea que se'n desprén de l'article que dedica avui el digital Cincodias a les noves tendències de la comunicació de masses. Una de les principals eines que ha canviat la posició del consumidor ha estat la tecnologia. Els canvis socials -societat mosaïc, canvis en l'estructura familiar- i les noves tendències de consum són altres factors que han fragmentat el mercat al que s'ha de dirigir la publicitat. Per això el marqueting passa per un moment de replanteig i així trobar nous enfocs per arribar a un consumidor més individualista i escèptic. Una tendència en la que coincideixen tots els experts és que el consumidor ha perdut la ingenuitat i es calcula que a finals de 2008 caldran 150 spots de tv per arribar a un 70% d'audiència, perquè l'usuari ha desenvolupat mecanismes per bloquejar missatges publicitaris, una mena d'inmunitat. La dada que el 43% dels productes europeus no passa del segon any després de sortir al mercat és prou evident. Els consumidors busquen cada vegada més el fet diferencial, prefereixen la individualitat per això no són tan susceptibles al marketing massiu però si en canvi a la publicitat boca-orella (marketing viral), fórmules que hauran de coexistir amb les campanyes tradicionals. Altres opcions passen per participar en webblogs, la utilització de productes en pel.lícules, el patrocini o les relacions públiques. Els llenguatges de les noves tecnològies utilitzats en SMS o iPod tampoc han passat per alt a la publicitat, nova tendència definida com a branding verbal, de la que l'articulista en posa un exemple: La Caixa ha anomenat a la seva banca en Internet per a joves LKXA.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article