Consum sanciona Telefónica i France Telecom per 'publicitat enganyosa' i 'clàusules abusives'


L'Agència Catalana del Consum (ACC) ha imposat una multa de 55.000 euros a Telefónica i una altra de 35.500 euros a France Telecom per vulnerar els drets dels consumidors, segons ha informat en un comunicat el Departament d'Empresa i Ocupació. Pel que fa a Telefónica, s'han imposat dues sancions diferents. La primera, de 30.000 euros, per 'publicitat enganyosa' arran d'uns anuncis que apareixien a la seva pàgina web sobre el servei d'ADSL 24h més trucades. La segona, que suma 25.000 euros, s'ha imposat per incloure 'clàusules abusives' com ara la vinculació del contracte a voluntat de l'empresari o la renúncia al fur del consumidor.

En el cas de les tres sancions imposades a France Telecom, la primera és de 8.000 euros, per 'publicitat enganyosa'. La campanya emesa per televisió sobre els serveis d'Orange: Internet ADSL + trucades a telèfon fix, Internet + trucades i televisió i trucades a mòbils, no correspon amb el preu real a pagar i la lletra petita que surt en moviment a la part inferior de la pantalla estableix quanties que, un cop sumades, no són el preu total. Tampoc informa de determinades permanències ni de limitacions per a navegar, ni tampoc dels preus per a trucades només a mòbils Orange o dels preus ofertats de trucades limitades a una durada, horaris determinats o destinacions concretes.

La segona sanció, que té un valor de 20.000 euros, s'ha imposat per incloure en els contractes clàusules que limiten els drets en el moment de reclamar, reserves a favor de l'empresari en la interpretació del contracte, obstacles, i dificultats desproporcionades per donar-se de baixa del servei, interrompre'l o suspendre'l. Finalment, la tercera multa, de 7.500 euros, ha estat per 'l'incompliment de les condicions de qualitat en la prestació dels serveis'.  Orange no tramitava les baixes dels consumidors que les havien sol·licitat, no prestava els serveis que havia donat d'alta i oferia d'altres de forma deficient.

El sector de la telefonia mòbil continua sent el que més reclamacions de consumidors concentra, segons l'Agència Catalana del Consum.

web Agència Catalana del Consum

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article