Barcelona es converteix en un Hub per a super-iots


Barcelona cada vegada és més atractiva com a punt d'amarratge dels iots de gran dimensió d'arreu del món. Un article al New York Times d'ahir assenyala la capital catalana i, en concret, el port de Vilanova i la Geltrú com un dels focus d'atracció de grans iots de luxe de la Mediterrània occidental. Marina Barcelona 92, amb projectes d'ampliació en breu i l'èxit de Vilanova Grand Marina centrat en els serveis que ofereix a les embarcacions d'aquest tipus (entre 25 i 80 metres de llargada) fa que les embarcacions més glamoroses les tinguin en compte en els seus itineraris. A VGM hi troben una àrea tècnica que ofereix servei de reparació, manteniment, entrada en dic sec. També inclou servei de gestió de documentació per la duana, procediments d'immigració, transaccions bancàries, planificació d'itineraris i lloguer de jet o helicòpter. L'article, destaca l'augment d'aquests punts de servei i amarratge especialitzat a la costa espanyola, gràcies a una certa laxitud en l'aplicació de la Llei de Costes.

El port esportiu de Vilanova compta amb 49 amarratges per acomodar iots d'entre 25 i 80 metres. Des del desembre passat funciona una àrea tècnica, d'uns 8.000 metres quadrats, on s'ofereix serveis com la pintura, reparacions, manteniment i entrada en dic sec. En una segona fase, preveu incloure una esplanada amb un elevador de vaixells de 800 tones i l'àrea tècnica s'ampliarà fins a ocupar una superfície total de 30.000 metres quadrats.

A banda de la seva capacitat tècnica, la marina ha tractat de proporcionar serveis d'hospitalitat als seus clients d'elit.

De la seva banda, l'article informa que Marina Barcelona '92, un dels ports esportius més populars al Port de Barcelona, ​​va anunciar recentment un pla d'ampliació per als propers tres anys en el que preveu duplicar la zona d'atracada, de 32.000 metres quadrats a 76.000 metres quadrats.

El reportatge fa esment dels problemes que havien tingut fins fa poc aquesta mena d'instal.lacions costaneres amb la Llei de Costes, combinant períodes en que no es permetia construir amb d'altres que hi havia un certa laxitud i poca claredat en la seva aplicació. Això ha fet, diu, que hagi afectat seriosament el seu valor i que hagi resultat perjudicial per al conjunt de la indústria dels ports esportius.

article NYT

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article