Un informe de Caixa Catalunya proposa un canvi en el model estatal de transport per afrontar el canvi climàtic

I paral.lelament, cal que es replantegi l'actual model de creixement del territori lligat a urbanitzacions disperses. Des de 1986 les emissions de CO2 generades pel transport per carretera han augmentat un 2,4% a l'estat espanyol, especialment degut als vehicles d'ús particular. En canvi, les emissions de la indústria -principal generador- han disminuït, passant a igualar a les del transport. Aquestes són algunes de les dades que conté l'estudi "Aspectes econòmics del canvi climàtic a Espanya" encarregat per Caixa Catalunya. En el decurs de la presentació, Javier Martín Vide, catedràtic de Geografia Física de la Universidad de Barcelona (UB) i coordinador de l'informe, va destacar que el canvi climàtic serà el principal repte que hauran d'afrontar els humans en el segle XXI. L'Estat ha augmentat un 49% les seves emissions de gasos d'efecte hivernacle en relació a 1990. El catedràtic va assenyalar que la situació geogràfica de l'Estat és una circumstància negativa en aquest aspecte i que encara es pot actuar, a través d'un canvi en el model de transport. El professor de l'UAB, Emili Padilla, coautor de l'estudi, va reclamar un major pes per al ferrocarril i el transport col.lectiu i també una revisió de l'actual model de creixement en el territori amb urbanitzacions disperses, fet que obliga als seus residents a desplaçar-se amb cotxe particular. Martín Vide va subratllar durant l'acte, que l'augment de la temperatura pot suposar una desestacionalització del turisme, es podrà incrementar a la tardor ja que l'estiu comportarà temperatures difícils d'aguantar. Quant al sector del vi i el cava, tot i que no perilla, possiblement es veurà obligat a introduir ceps més adaptats a les noves condicions climatològiques i possiblement sigui necessari el regadiu en algunes vinyes. Font: Yahoonews

No hi ha cap comentari

Comenta aquest article