Menys greix, menys sucre, menys sal: Els francesos comencen a prendre mesures


El dijous passat va començar a França una campanya governamental que regula els anuncis de productes alimentaris. La campanya obliga a incloure advertiments com la conveniència de frenar l'snacking, fer més exercici i menjar més fruita i verdura. Una iniciativa que mostra la seriosa preocupació dels francesos per l'obesitat. Al país veí un 9% dels més de 63 milions d'habitants són obesos i gairebé un terc de la població té algun grau de sobrepès. No s'arriba a nivells d'EEUU, on és un terç de la població la que pateix obesitat i dos terços són afectats per excés de pes, però la tendència comença a intimidar. L'increment d'àpats confeccionats amb alts nivells de greix, de sal i sucre estan canviant la imatge del francès mig que tot i saber gaudir de les bones menges es manté en forma. França i l'Organització Mundial de la Salut (OMS) estan preocupats especialment per l'epidèmia d'obesitat que afecta als més joves i que comporta riscos futurs de salut com la diabetis, pressió arterial alta i malalties coronàries. L'OMS adverteix que un 20 per cent de nens europeus tenen excés de pes, i la tendència és a créixer, amb 400.000 nous afectats cada l'any. Alguns països com Gran Bretanya, Suècia i Noruega prohibeixen la publicitat d'alguns d'aquests productes dirigida als nens. Irlanda veta els anuncis de dolços, menjar ràpid i els que utilitzin celebritats i esportistes famosos per a promoure menjar amb excès de greixos. Per altra banda, els publicistes que es neguin a assumir els missatges inclosos en la campanya francesa seran sancionats amb un 1,5% del cost de l'anunci, que hauran de pagar a l'Institut Nacional per a l'Educació de Salut. Actualment poden escollir entre quatre avisos, que s'aniran actualitzant per a mantenir la seva eficàcia: -"Per a la seva salut, mengi com a mínim cinc fruites/verdures al dia." -"Per a la seva salut, mantingui una activitat física regular." -"Per a la seva salut, eviti menjar massa greix, massa sucre, massa sal." -"Per a la seva salut, eviti snacking entre àpats. Alguns consumidors francesos han mostrat la seva satisfació per la campanya però, d'altres vaticinen que serà poc efectiva. Aquest és el cas de la federació de consumidors UFC Que Choisir que s'ha entretingut a rovar l'impacte d'un esforç similar en un estudi de 700 persones mostrant que el missatge només arribava a la meitat dels estudiats. Font: Yahoo.news

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article