L'èxit de la cola local de la Bretanya empeny Coca-Cola a canviar l'etiqueta


En diversos punts d'Europa emergeixen iniciatives que pretenen vincular un producte a la identitat del territori, com a model de negoci alternatiu que planta cara al patró de consum únic que es ve imposant en el mercat. En el cas de les coles, aquí tenim l'exemple d'Alter Cola, la cola catalana, que ha tingut força acceptació, però ha estat l'èxit aclaparador de Breizh Cola, la cola bretona, que ha empès la poderosa multinacional Coca-Cola a susbstituir l'etiqueta de les ampolles que es venen en aquelles terres del nord de França, per una altra més identificada amb el paisatge i costums bretones. La iniciativa de la multinacional amb seu a Atlanta busca tocar la fibra del client bretó, que té una alta sensibilitat a l'hora de consumir productes locals.

L'èxit de Breizh Cola ha eclipsat el consum de la marca reina. La difusió de la cola bretona a partir de mitjans de l'any passat als restaurants, cafeteries o supermercats ja ha portat la Bretanya francesa a ser la regió amb més baix consum de Coca-Cola del país.

Però la multinacional ha reaccionat amb rapidesa davant de la provocació i ara ha iniciat, a més, una campanya de suport a les associacions locals -aquest any ha començat a patrocinar la Societat Nacional del Mar que prepara als joves per a ser voluntaris de rescat. També, per escapar de la seva imatge uniformitzadora que obvia les cultures locals ha començat la divulgació de dades que poden arribar al cor dels francesos com, per exemple, que el 95% de les begudes del grup que s'elaboren a França, conté un 90% de matèries primeres provinents de l'agricultura local.

En la mateixa línia, la marca nord-americana va publicar la traçabilitat local dels seus refrescos al Regne Unit a través d'aquesta campanya, ara fa un any. Notícies com la d'aquest enllaç indiquen que aquesta prioritat no és de les que més condicionaven, en aquell moment, el mercat espanyol.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article