Philips proposa substituir totes les bombetes per les de baix consum en deu anys


Philips ha demanat l'actuació conjunta de tot el sector de l'enllumenat, ONGs, proveïdors d'energia i governs per a que en el termini de deu anys s'hagin substituït totes les làmpades incandescents per qualsevol de les alternatives que hi ha en el mercat en il.luminació de baix consum. Philips és actualment el primer proveïdor mundial d'enllumenat i considera que s'ha de plantejar aquest debat en el marc de la nova directiva d'ecodisseny de la UE sobre productes que utilitzen energia (EUP). Una mesura que afavoriria els objectius que s'ha plantejat la UE per arribar a un estalvi energètic del 20% l'any 2020 però que, segons la multinacional, caldria tenir un suport legal per a què es generalitzés. Les làmpedes de baix consum, no només estalvien energia afavorint al medi, sino que també ajuden a estalviar diners al consumidor. Les làmpades incandescents són poc més que generadores de calor, ja que el 95% de l'energia consumida es perd a través de l'emissió tèrmica. Segons dades del proveïdor, es calcula que en la UE es venen uns dos milions de làmpedes incandescents l'any. L'ús domèstic d'aquest tipus d'il.luminació encara ronda el 80%. Si l'enllumenat fos només amb bombetes de baix consum suposaria un estalvi d'entre cinc mil i vuit mil milions d'euros l'any i una reducció indirecta de 20 milions de tones de CO2 que es deixarien d'emitir a l'atmosfera. Una bombeta incandescent val al voltant d'1 euro i consumeix fins uns 15 euros d'electricitat al cap de l'any (en el supòsit que sigui una bombeta de 100w a 0'15 euros kw i 1.000 hores l'any). Una de baix consum, és més cara inicialment però en la factura anual l'estalvi pot ser fins a 12 euros, si tenim en compte una vida mitjana de 6 anys, l'estalvi haurà estat de 72 euros. En aquests moments es poden trobar en el mercat alternatives interessants i funcionals com una nova generació de làmpedes fluorescents compactes, que tenen una qualitat de llum superior a les anteriors. Philips treurà en breu al mercat unes halògenes de baix consum que estalviaran un 50% d'energia en comparació amb les incandescents. Font: Construible

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Daniel
1.
L’únic que aconsegueixen es que els que treballem a 30 kilòmetres d’on vivim vulguem tornar a canviar de treball. Es denigrant. Que millorin els vials, les senyalitzacions i que facin rutes alternatives, això millorarà el tràfic.
Que posin senyalitzacions intel•ligents i pro-actives a les condicions del tràfic.
Aquest nous radars que per la nit segueixen a 80 i estàs tu sol a l’autopista, l’únic que faran es que hi hagin més accidents. A 80 km anant cap a Mataró sortint desde les Glories et pots fins i tot dormir si no hi ha cotxes. Si es millora la senyalització d’una manera intel•ligent es guanyarà fluïdesa i contaminarem menys. La potenciació dels governs de combustibles menys contaminants es l’altre via. Baixar els límits a 80 es una opció per treures el problema de sobra sense enfrontar-se a solucionar-ho.

Si anéssim caminant contaminaríem menys, però no es pas la solució. Que exigeixin noves inversions al vehicles híbrids, això si es fomentar menys contaminació però les prohibicions, i l’empitjorament viari entre les nostres ciutats no son un bon camí.

Senyors, em de pensar en tots, i evidentment la contaminació mundial es un problema, però el camí no es pas posar prohibicions, es millorar amb seny les senyals de tràfic, els vials i medis de transport públic que et permetin moure’t més àgilment entre els nostres nuclis urbans.
  • 0
  • 0

Comenta aquest article