Ens obligaran a veure els anuncis?


La tecnologia no és bona ni dolenta tot depèn de com s'apliqui i, en aquest cas, sembla que es vol destinar a evitar que els usuris ens estalviem de veure els anuncis. Avui és habitual que quan una cadena de televisió finalitza un programa o en fa una interrupció, es canviï de canal, eludint així la publicitat, és el que coneixem com a Zapping. Doncs bé, els nous aparells digitals TDT es podrien programar per evitar rebre els talls publicitaris i, fins i tot, fer que quan gravem una pel·lícula l'aparell descarti les interrupcions. Aixó és possible gràcies a la tecnologia digital, el problema és que les empreses han pensat el contrari, és a dir, dificultar-nos el canvi de canal obligant-nos a veure els anuncis. Avui Iblnews explica com phillips ha patentat als Estatus Units un aparell que impedeix el canvi de canal durant l'emissió de publicitat i té la particularitat que es pot desbloquejar pagant, això si, una quota. I Comunicació 21 explica com l'Assocaicó d'Usuaris de la Comunicació protesten per la voluntat d'una de les empreses fabricants de decodificadors de televisió digital terrestre -TDT- d’instal·lar sistemes per evitar que els espectadors canviïn de canal quan s'emeten anuncis. Els responsables de l'AUC han plantejat els seus dubtes al voltant de la legalitat d'aquesta mesura.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article