Ens obligaran a veure els anuncis?

La tecnologia no és bona ni dolenta tot depèn de com s'apliqui i, en aquest cas, sembla que es vol destinar a evitar que els usuris ens estalviem de veure els anuncis. Avui és habitual que quan una cadena de televisió finalitza un programa o en fa una interrupció, es canviï de canal, eludint així la publicitat, és el que coneixem com a Zapping. Doncs bé, els nous aparells digitals TDT es podrien programar per evitar rebre els talls publicitaris i, fins i tot, fer que quan gravem una pel·lícula l'aparell descarti les interrupcions. Aixó és possible gràcies a la tecnologia digital, el problema és que les empreses han pensat el contrari, és a dir, dificultar-nos el canvi de canal obligant-nos a veure els anuncis. Avui Iblnews explica com phillips ha patentat als Estatus Units un aparell que impedeix el canvi de canal durant l'emissió de publicitat i té la particularitat que es pot desbloquejar pagant, això si, una quota. I Comunicació 21 explica com l'Assocaicó d'Usuaris de la Comunicació protesten per la voluntat d'una de les empreses fabricants de decodificadors de televisió digital terrestre -TDT- d’instal·lar sistemes per evitar que els espectadors canviïn de canal quan s'emeten anuncis. Els responsables de l'AUC han plantejat els seus dubtes al voltant de la legalitat d'aquesta mesura.

No hi ha cap comentari

Comenta aquest article