Entre les avantatges tecnològiques que els veïns de Viladecans han pogut gaudir ja aquest estiu, s'hi troba l'accés a Internet a través de la xarxa municipal sense fils en les zones de platja de la Murtra i La Pineda. A més de la cobertura que ofereix des de finals de març en cinc equipaments municipals i en els tres parcs del terme municipal.
Des que es va posar en marxa, més de 1.500 persones de totes les edats s’han donat d’alta per poder gaudir de la W!Fi. Per poder utilitzar-lo, només cal registrar-s’hi prèviament a través del web www.wiladecans.cat.
L'ajuntament, a més, pretén oferir la infraestructura a les companyies i els cobrarà un lloguer per utilitzar la xarxa de fibra òptica.
En els propers mesos s'acabarà de desenvolupar el projecte que porta la fibra òptica i connexions de banda ampla (50-100 Mb) a més de 2.000 llars, s’ampliarà la xarxa Wi-Fi per oferir Internet de baix preu a 10.000 habitatges i s’implantarà un sistema de mobilitat intel·ligent per optimitzar la circulació i evitar les congestions. L'ajuntament funcionarà com a operadora que llogarà la infraestructura i els beneficis que generin es reinvertiran en el servei.
El procés ha durat uns 15 anys, s'ha anat finançant d'ajuts i, a més de les obres d'instal.lació de fibra òptica a tot el municipi, sempre que s'han fet obres s'ha tingut en compte el projecte, canviant el cablejat de subministres per a instal.lar fibra òptica. Així, en aquests moments, un 70% del municipi disposa d'aquest servei.