el digital d'economia domèstica i consum a Catalunya

mai
23
dc

Actualitat

Les elèctriques adverteixen que el Pla anti crisi del govern Zapatero pot incrementar un 65% el rebut de la llum


Comparar Dijous, 11 de març 13:00 h
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós
carregant Carregant

Un mal moment han escollit les elèctriques per a defensar els ingressos del sector, quan aquí estem patint les conseqüències d'un temporal que tot i ser fort, no ha estat excepcional a Europa, encara que si ho han estat els efectes. Es tracta que la patronal elèctrica Unesa, ha criticat la proposta de l'executiu central quant a energia perquè, assegura, provocarà un increment de la factura elèctrica d'un 65%. El sector mostra el seu rebuig al "mix" energètic  que proposa el document i que es basa en apostar pel creixement de l'energia eòlica i la solar. Les elèctriques acusen la proposta de no quantificar el cost d'implantació d'aquestes tecnologies que, segons adverteix, pot suposar un augment del 140% en relació al de 2009.





Unesa critica al govern per haver fet un càlcul sobrevalorat de la demanda, i assegura que sobrepassaran els objectius marcats per la UE que preveuen un 20% d'energia d'origen renovable per al 2020, per culpa d'una prospecció inflada d'aquesta demanda.

ElEconomista, recull les argumentacions de la patronal elèctrica, que es basen en que el document presentat pel Govern vol multiplicar per quatre l'actual potència entre solar i termosolar i arribar als 15.700 MW. Segons Unesa  amb aquesta capacitat sobrarà energia i alhora s'hauran de reconèixer les primes pels que hagin invertit en tecnologies verdes. Fet que repercutirà en l'increment de les tarifes d'accés que paguen els consumidors i augmentarà la pressió sobre la competitivitat del sector.

La solució per les elèctriques és que algun dels costos que ara es tenen en compte s'exclogui de les tarifes i es carregui als Pressupostos Generals de l'Estat. Tot això afegit a una pròrroga  de la vida de les centrals nuclears espanyoles i la construcció de noves.


Lectures 524 lectures  comentari Cap comentari


publicitat



Comentaris


No hi ha cap comentari



Comenta

El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Previsualització

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
publicitat


Jornal.cat © 1999 - 2012

Edita
Xadica
Subscriu-te als titulars de Jornal.cat per RSS   Troba Jornal.cat al Facebook   Segueix Jornal.cat al Twitter