|
|
Jordi TarruellaSots- President d'Aicec - AdicaeLes clàusules de les hipoteques que més mal han fet |
Cada dia ens posem a la boca desenes d’aliments. Confiem en marques com Kraft, Coca-cola, Nestlé, Danone. Pensem ... més
Totes les enquestes i les darreres mobilitzacions en clau nacional demostren que alguna cosa s’està movent al ... més
Donada la situació de temporalitat dels treballs, la tasca de cercar i trobar treball hem d'abordar-la més ... més
Telefónica ha denunciat en un comunicat que en el que portem d'any li han robat un 180% més de cable de coure ... més
L'estudi és elaborat per l'investigador argentí Andres Carrasco i es basa en els múltiples efectes de ... més
Vull recomanar un llibre-guia molt útil per a conèixer en profunditat la ciutat de Barcelona, i encara millor, ... més
Sindicats, organitzacions socials i veïnals, associacions de consumidors, expressen el seu rebuig a la forma i al fons ... més
La Plataforma pel TramVallès felicita el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la ... més
|
|
'El cinema d'animació nord-americà'Jaume DuranEditorial UOC |
|
14. Una llar més autosuficientEl consum domèstic representa el 14,1% de tota l’energia que es consumeix a Catalunya i aquesta energia o bé és electricitat ... |
a
newmediologo a Flickr
Els vegetarians tenen menys càncer en general excepte en el cas de càncer de colon. Sembla sorprenent ja que aquest tipus de càncer anava lligat fins ara al consum de carn vermella, però els resultats d'un estudi elaborat per científics de la Universitat d'Oxford han anat en sentit contrari. Els científics encapçalats pel professor Tim Key, han tren les conclusions a partir de les anàlisis de 52.700 britànics d'entre 20 i 89 anys que van ser reclutats els anys 90 per a fer aquesta investigació.
Els voluntaris es van dividir en quatre categories: els que mantenien una dieta on predominava la carn, d'altres que consumien més peix, l'altre grup era vegetarià i el restant era el que aplegava vegetarians que no consumeixen ni ous, ni làctics. Els resultats han fet palesa una menor incidència de casos de càncer entre els que aposten per una dieta amb peix i els vegetarians, si es compara amb els carnívors. Només, en el cas de càncer de colon la incidència era més alta entre els vegetarians.
A l'estudi publicat al American Journal of Clinical Nutrition, els científics asseguren que malgrat que s'acostuma a recomanar que es consumeixin cinc porcions de fruites i verdures al dia per a reduir el risc de contraure càncer i diverses malalties, existeix poca evidència d'aquestes prevencions lligada a una dieta vegetariana.
Key, va reconèixer que aquest era el primer estudi en què s'analitzava la dieta d'aquesta manera i que existeix molta confusió sobre el tema. L'investigador és molt prudent amb els resultats, i assenyala que les conclusions demanen pensar més profundament sobre la influència del consum de carn.
Aquesta investigació evidencia que el càncer és una malaltia molt complexa i el risc particular de cada persona és un factor molt important. Davant dels resultats, els científics assenyalen que els carnivors que participaven en les proves, en realitat menjaven quantitats moderades de carn cada dia i que tan uns com d'altres, complien amb la recomanació de menjar fruites i verdures cinc cops al dia.
Més informació: BBCnews