La gran majoria dels usuaris no se senten recolzats davant dels abusos de les operadores de telefonia

Movistar encapçala les queixes per publicitat enganyosa, segons una enquesta realitzada per Facua


Facua ha fet públics els resultats de l'enquesta sobre la qualitat de les companyies de mòbil. D'entre les conclusions, en destaca que el 97% dels enquestats considera que les autoritats de consum fan poc o gairebé res per a defensar els seus drets davant dels abusos de les operadores de telecomunicacions.

Prop de la meitat dels usuaris assegura que la seva companyia els ha cobrat alguna vegada un servei o modalitat tarifària que no havien contractat.

L'enquesta evidencia que la qualitat de servei de les principals operadores continua minvant, ja que les opinions dels enquestats mostren un major descontent que l'any passat.

L'enquesta, en la que han participat  3.778 usuaris, mostra com un 57% de les reclamacions que han plantejat els usuaris a la seva companyia o bé no tenen resposta, o bé no obtenen una solució satisfactòria.

Facua conclou que davant dels nombrosos abusos i fraus que es produeixen en telecomunicacions -aquest és el sector més reclamat en els últims deu anys- les coses van a pitjor, ja que només un 3% dels usuaris enquestats sent que els seus drets estan protegits per les autoritats. En aquest enllaç podeu consultar una taula comparativa de resultats de la mateixa enquesta des de 2006 fins ara.

Cobrament de trucades no realitzades

Més d'un terç dels usuaris creu que la seva companyia els ha cobrat trucades que no han fet, cinc punts per sobre que el percentatge de l'enquesta de l'any passat. Una dada preocupant, diu l'entitat, més si es té en compte que els clients amb targetes de prepagament no reben factura.

La desconfiança en la facturació s'eleva a un 45% entre els clients de Vodafone i un 38% entre els de Movistar. Yoigo és la companyia que menys dubtes genera en aquest tema, un 12% dels clients.

Baixes

Quant a l'agilitat de donar de baixa, malgrat l'aprovació de normativa per afavorir-la, un 41% dels enquestats assegura que després de sol.licitar-la ha continuat rebent factures. Sis de cada deu havien enviat un fax o un correu demanant-la i la resta ho havien fet per telèfon.

Movistar encapçala les queixes per publicitat enganyosa

Més de la meitat dels usuaris considera que la publicitat dels serveis de la seva companyia no s'ajusta a la realitat. En el cas dels clients de Movistar el percentatge és d'un 70% mentre que, entre els de Yoigo un 84% dels clients considera que ha tingut una informació transparent.

Més informació: Facua

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article