En plena batalla contra portals com UberPop, Ikea llança a París el servei de cotxe amb conductor


El sector del transport i, en concret el del taxi, està vivint una revolució que no dóna senyals de solució de moment, ben al contrari. Ens arriba des de París la iniciativa Ikea-Chaufför posada en marxa per la cadena sueca. Es tracta d'un servei de xofer i vehicle que es posa a l'abast dels clients i que els recull i torna a domicili, tan a nivell individual com compartit. Una estratègia de màrqueting que ha aixecat encara més polseguera entre el sector del taxi, després de la guerra iniciada contra els taxis Uber Pop.

El servei Ikea-Chaufför s'ha establert a través d'un acord amb el servei de xofer SnapCar L'objectiu és oferir el servei de xofer i transport als seus clients. Per ara, l'oferta es limita a la zona de París i les tres botigues Franconville, Vélizy i Villiers-sur-Marne, però el servei està destinat a estendres geogràficament. Originalment s'ha planejat només mentre durin les rebaixes, però amb el temps es preveu mantenir durant tot l'any. En concret, els clients que viuen a París o als suburbis propers SnapCar poden utilitzar l'aplicació o el lloc web de IKEA de reserva a un conductor que recull i la llar estès una vegada les seves compres fet. El preu? Un paquet amb una quantitat mínima de 49 euros anada i tornada.

Amb el llançament d'aquest servei, IKEA ha tirat més llenya al foc a la guerra contra els taxis UberPop i altres vehicles de transport de passatgers amb conductor (VTC) que està vivint el país veí. Aquests nous serveis suposen una revolució inevitable en el transport que no es basa, de fet, en els serveis individuals, sinó que és molt proper a la dinàmica de col·lectius amb l'auge com el cotxe compartit. Ara la feina és regular el sector davant de la realitat tecnològica que es presenta.

Més informació

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article