En una aposta clara per la frescor i la qualitat, però també per l'origen, cada vegada més centres escolars decideixen fer el pas a abastir els seus menjadors amb els productes hortofructícoles que tenen més a prop. Encara que de vegades el pas no és senzill. Perquè no hi ha de tot, tot l'any. Tot i que l'horta del Baix Llobregat és rica i ofereix un ventall ampli de productes, cada estació porta al mercat les seves fruites i hortalisses. Amb la idea clara que els productes de temporada són productes de major qualitat i font de salut, els menjadors d'aquestes escoles adeqüen els menús al ritme de la terra.
Un altre dels elements més valorats a l'hora de fer el pas a consumir fruites i verdures conreades en l'àmbit del Parc Agrari és que la proximitat brinda l'oportunitat de conèixer els pagesos i les pageses que els han cultivat. Uns professionals de llarga tradició agrícola, que treballen la terra amb un respecte al medi ambient fonamentat en els bons usos i costums.
Diverses empreses del Baix Llobregat que es dediquen al cultiu i a la comercialització de productes hortofructícoels estan treballant en el repartiment de fruites i verdures a escoles de la comarca i de Barcelona. Cal Rosset i Can Perol, de Sant Vincenç dels Horts, i L'Hortet del Baix, de Sant Climent de Llobregat, abasteixen regularment a diferents escoles.