el digital d'economia domèstica i consum a Catalunya

mai
23
dc

Actualitat

Els Plans de Pensions pateixen davallades importants amb la caiguda de les borses


Comparar Dijous, 13 de novembre 00:20 h
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós
carregant Carregant

Els plans individuals del sistema de pensions han tingut una rendibilitat negativa del 8,65% en els últims dotze mesos, segons les dades publicades avui per l'Associació d'Institucions d'Inversió Col·lectiva i Fons de Pensions (Inverco).

La major pèrdua en un any correspon als plans de pensions de renda variable (-38,4%), encara que també van perdre els plans de renda variable mixta (-24,2%), així com els de renda fixa mixta (-9,7%) el que menys els de renda fixa a llarg termini (-0,05%), mentre que els plans de renda fixa a curt van tenir una rendibilitat positiva de l'1,66%.






No obstant això, si es pren com referència un termini de tres anys, la rendibilitat dels plans de pensions individuals baixa un 0,67%, i si s'incrementa a cinc anys (+1,22%), a deu anys (+1,07%), a quinze anys (+3,89%) i a divuit anys (+5,37%). Per elaborar aquesta estadística es van incloure 1.076 plans de pensions del sistema individual, que representa aproximadament el 94% del seu patrimoni, uns 47.004 milions d'euros i 8,36 milions de comptes de partíceps.


Lectures 1262 lectures  comentari Cap comentari


publicitat



Comentaris


No hi ha cap comentari



Comenta

El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Previsualització

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
publicitat


Jornal.cat © 1999 - 2012

Edita
Xadica
Subscriu-te als titulars de Jornal.cat per RSS   Troba Jornal.cat al Facebook   Segueix Jornal.cat al Twitter