'Caducat? Malbaratament a Amèrica', el documental que mou consciències a EUA


'"EXPIRED? Food Waste in America" és el títol del curtmetratge que ha elaborat Harvard Food Law and Policy Clinic (FLPC), de Massachussets, per denunciar la confusió que generen les dates de caducitat dels aliments en els consumidors i el malbaratament de productes de menjar que suposa. Aquésta és una més de les iniciatives que van sorgint darrerament als EUA amb l'objectiu de concienciar als consumidors i denunciar pràctiques que aboquen al malbaratament de milions de tones de menjar. Aliments que es llencen però que, per a ser produïts, ha calgut una despesa del 20 per cent de l'aigua dolça que es consumeix al país o que ha suposat la generació de grans quantitats de gas metà que han anat a parar a l'atmosfera.

"Caducat? Malbaratament d'aliments a Amèrica" ​​posa com a un dels exemples la data de caducitat que porta impresa una llet que es comercialitza a Montana. Segons la llei d'aquell estat, la data límit de la venda després de ser pasteuritzada és de 12 dies. Un cop passada aquesta data la llet ha de ser retirada del mercat, i tampoc pot ser donada. Com a resultat d'aquesta llei, milers de litres s'han hagut de llençar, fet que ha provocat l'augment del preu de la llet.

Segons els promotors del documental, tal com passa en la majoria d'aliments que porten data de caducitat, la llet de Montana és segura per beure més enllà dels primers 12 dies. Així, asseguren, que l'etiqueta de caducitat crea confusió i perjudica els consumidors i empreses, i es malbarata grans quantitats d'aliments.

Gairebé el 40 per cent dels aliments produïts a EUA acaben en el contenidor de rebuig,  el 20 per cent de l'aigua dolça s'utilitza per conrear aliments que llencem, l'alliberament de metà a l'atmosfera s'ha duplicat en pocs anys.

Els autors del documental consideren que quan es posa data i etiquetes clares en els productes, s'afavoreix l'estalvi de diners dels consumidors.

Feu clic aquí per obtenir més informació i per veure el documental.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article