Adicae denuncia Caixabank per la comissió que cobra en retirar efectiu dels caixers


L'organització d'usuaris de banca Adicae denuncia Caixabank davant el Banc d'Espanya per la comissió per retirada d'efectiu en caixers. La Caixa comença a materialitzar el traspàs de costos als consumidors que l'organització d'usuaris va advertir que comportaria la regulació que limita les anomenades 'taxes d'intercanvi'. Amb la seva decisió d'aplicar una comissió de 2 euros per treure diners en els seus caixers l'entitat incompleix la llei i genera un doble gravamen a milions de consumidors.

Adicae ha presentat avui una denúncia contra Caixabank davant el Banc d'Espanya i el Ministeri d'Economia requerint del supervisor una actuació urgent per al cessament per part de La Caixa de la pràctica consistent en el cobrament d'una comissió de 2 euros a cada retirada d'efectiu en caixer a no clients.

En la seva denúncia l'organització de consumidors argumenta que aquesta nova comissió contravé i vulnera el que preveu l'article 12 del Reial decret llei 8/2014, de 4 de juliol, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència. Aquest article prohibeix la repercussió de despeses addicionals a les ja existents per la utilització de la targeta de dèbit o de crèdit, un element introduït en la norma que va regular les anomenades "taxes d'intercanvi" davant l'exigència de garanties que la pèrdua d'ingressos dels bancs derivada de l'esmentada regulació no compensés per part de la banca en forma d'increment de les comissions pagades pels consumidors.

No obstant això Caixabank, en una nova mostra d'abús sobre els consumidors i la clientela i de menyspreu a l'esperit de la regulació, pretén cobrir les quantitats que deixa de percebre en forma de taxes de descompte (les que paga el comerciant que cobra amb targeta) i d'intercanvi amb augments de les comissions aplicades als consumidors.

Adicae presentarà també un escrit davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, assenyalant al supervisor el fet que en si mateixa la comissió establerta per Caixabank vulnera la normativa en fixar-se de manera arbitrària i incomplir el principi de proporcionalitat, i aplicar-se en un servei inherent a l'operativa de targetes que no pot ser remunerat de manera independent.

L'associació anima els consumidors a reclamar massivament la devolució de la comissió en cada operació que realitzin, per al que estan disponibles les seus d'Adicae, a Catalunya, Aicec-Adicae.

Adicae ha donat a més trasllat a l'EBA (Autoritat Bancària Europea) i la Comissió Europea d'aquesta primera mostra de les conseqüències d'una regulació comunitària a la qual Espanya es va anticipar al juliol passat. En els seus escrits al govern comunitari,  l'entitat destaca que l'actuació abusica de la que és la tercera entitat de la UE amb major xarxa de caixers posa de manifest no només la necessitat d'esmenar el Reglament Europeu sobre taxes d'intercanvi per garantir els drets dels consumidors i evitar que es compensi a costa seva la reducció d'ingressos que experimentarà la banca, sinó la imprescindible necessitat d'abordar una regulació justa i completa en matèria de comissions bancàries.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article