rellotge
publicitat
diumenge, 5 febrer de 2012 | 04:47h
actualitat

Santi Santamaria llegirà el manifest en la mobilització d'aquest diumenge contra els transgèncis

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Dissabte, 27.6.2009. 08:00 h
La Iniciativa Legislativa Popular que recolza una "Catalunya sense transgènics" és en punt mort després de mesos d'haver estat entrada al Parlament. La plataforma Som lo que Sembrem, que ha estat la promotora de la ILP, veu intents d'avortar la seva tramitació per part dels grups parlamentaris de PSC, CiU i PP. Davant d'això ha organitzat un seguit d'actes arreu del territori per a denunciar la situació, un dels quals és la manifestació d'aquest diumenge 28 de juny, a partir de les 12 del migdia, que sortirà de la Plaça de Catalunya en direcció al Parlament. L'acte, que vol ser multitudinari, pretén mostrar el rebuig popular als tràmits i entrebancs que troba aquesta ILP per a obrir un debat social sobre el conreu d'OGM després que en el seu moment va recollir prop de 105.000 signatures de recolzament a la iniciativa, a més del suport explícit de 60 municipis i 4 comarques catalanes.

La convocatòria, amb el lema "Democràcia, salut i bons aliments", es tancarà davant de la seu del Parlament català amb la lectura d'un manifest a càrrec del reconegut cuiner Santi Santamaria.






Els membres de la plataforma denuncien en un comunicat que "en plena crisi electoral i, per enèsima vegada, el Parlament de Catalunya pot negar-se a treballar una llei de la societat, donant un cop definitiu a la utilitat d’aquest mecanisme de participació".

La manifestació compta amb el suport d'entitats i també de professionals de l’alimentació, del món agrari i la salut. Consumidors i professionals de la gastronomia han elaborat un ‘Manifest per una alimentació bona, neta i justa i sense transgènics’. Segons l'entitat anti transgèncis, aquest manifest ja compta amb un gran nombre d’adhesions - es poden consultar en aquest enllaç http://somloquesembrem.wordpress.com -.

El mateix diumenge alguns membres de la Plataforma Som Lo Que Sembrem han anunciat l'inici d'una vaga de fam davant del Parlament de Catalunya per demanar que el politics debatin la Proposta de Llei sobre els Transgènics.



lectures 699 lectures       Comentaris Cap comentari

publicitat



Comentaris


No hi ha cap comentari



Comenta

El comentari s'ha enviat correctament.
Indentificat correctament.
Si tens un usuari pots entrar per aquí


No recordes la contrasenya? Recupera-la
Encara no ets usuari registrat? Registra't

publicitat

Usuaris
Recorda
No recordes la contrasenya? Recupera-la
Encara no ets usuari registrat? Registra't

Tenim 314 usuaris registrats
Hi ha 0 usuaris i 29 anònims connectats simultaniament
publicitat






Entrevista
Entrevista
Santiago Niño Becerra
Economista i catedràtic de l’IQS-Universitat Ramon Llull
'Haurem de passar de gestionar l'abundància a gestionar l'escassetat'
Lectures 472   Comentaris 0
publicitat


Consulta el valor continuu de les següents empreses:

Accedeix a l'apartat de borsa





Els blocs de Jornal

Sophia Blasco

Assessora Personal

4.02.2012. 17:27h

Aturant els desnonaments amb enginy

He rebut aquesta enginyosa solució als desnonaments que m'ha fet arribar el Josep: Quan no es pot pagar la hipoteca, l'habitatge es subhasta. més

Lectures   Comentaris

Josep M. Loste

Articulista de premsa

31.01.2012. 18:44h

Una tragèdia de debò

Aquest 2012 s’ha iniciat amb una sensació de degradació social molt forta .No vull ser catastrofista, però cal reconèixer que si fem una radiografia d’aquest gener d’enguany veurem, copsarem que l’atur no baixa, els preus pugen ( en global no massa, però alguns serveis indispensables de n’hi do) i els salaris, no només baixen, sinó que el seu poder adquisitiu està sota mínims. més

Lectures   Comentaris

PTP

Associació per a la Promoció del Transport Públic

30.01.2012. 10:55h

El proper 1 de febrer la línia de la Pobla tindrà el servei més reduït de la seva història: la Generalitat haurà aplicat les tisores abans que una bona gestió.

La PTP rebutja la massiva reducció del servei ferroviari a la línia de la Pobla: de 3 a 1 entre la Pobla i Lleida i de 8 a 4 entre Balaguer i Lleida a partir del proper 1 de febrer. més

Lectures   Comentaris

Gustavo Duch

Activista per la Sobirania Alimentària dels Pobles

25.01.2012. 23:24h

Pastilles que no ens alimentaran

Un àpat de colors Explicar-ho era com relatar una pel · lícula de ciència ficció a un públic infantil. més

Lectures   Comentaris
Jornal TV







rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Qui som | Mòbil | iPhone

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraLaSelva

Amb el suport de:
generalitat

© Jornal.cat, 2012
some rights reserved