Denuncien 18 asseguradores per mantenir encara línies 901 i 902 com a via d'atenció al client

Una pràctica penalitzada per llei des de l'any 2007

La federació de consumidors Facua ha denunciat 18 de les principals asseguradores estatals per mantenir encara línies amb els prefix 901 i 902 com a única via per l'atenció a l'usuari. Una pràctica penalitzada per la llei ja que comporta que els usuaris hagin de suportar costos addicionals quan han de fer ús dels seus serveis.

En concret, les divuit empreses amb numeracions d'aquest tipus són Mapfre, Zurich, AXA, La Caixa, Allianz, Generali, Caser, Catalana Occident, Mutua Madrileña, Sanitas, Santalucía, BBVA Seguros, Aviva, Asisa, Ocàs, Plus Ultra, Reale i Aegon.

L'associació ha remès les seves denúncies a les autoritats de consum autonòmiques de les comunitats on les empreses tenen els seus respectius domicilis socials: Agència Catalala del Consum, Kontsumobide (País Basc), Direcció General de Salut Pública i Consum de Balears, així com la Direcció General de Comerç i Consum de Madrid.

FACUA adverteix que amb aquesta pràctica els usuaris han de suportar costos addicionals per exercir els seus drets en relació a les cobertures incloses en les pòlisses contractades, tot això malgrat estar inclosos aquests serveis en la prima abonada pels prenedors de les assegurances.

De les asseguradores denunciades, no compten amb cap numeració gratuïta per donar atenció als consumidors Zurich, Generali, Sanitas, BBVA Seguros, Asisa, Plus Ultra, Reale i Aviva.

Quant als números convencionals o geogràfics, la majoria, 16 empreses, operen certs serveis de gestió i informació a través d'aquesta tarificació entre els seus numeracions, en la majoria dels casos per assistència a l'estranger.

L'associació subratlla que, tot i que les empreses facilitin números gratuïts o números geogràfics, la majoria proporciona numeracions de tarifació especial per a les comunicacions dels sinistres o l'exercici de drets en relació a les cobertures incloses en les pòlisses contractades. És a dir, per a gestionar les incidències i necessitats més habituals.

Després de la campanya desenvolupada per l'associació, el grup Liberty Seguros, del qual formen part les asseguradores Regal, Gènesi i Liberty Seguros, va anunciar al maig que operaven amb línies la substitució dels seus 902 per números gratuïts i prefixos geogràfics.

En els últims mesos, l'associació ha presentat bateries de denúncies per irregularitats similars contra companyies i empreses d'altres sectors com telecos, aerolínies, energètiques, Renfe -que tot just ha substituït les seves línies 902 aquest juliol passat-, també ha presentat denúncies contra  la Societat Estatal de Correus i Telègrafs i la seva filial Correu Expres, a més de contra diversos centres comercials.

Més informació


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article