el digital d'economia domèstica i consum a Catalunya

Actualitat

Les telecomunicacions i Internet, serveis generals d'electricitat, gas i aigua encapçalen les reclamacions rebudes per Consum


Comparar Dimarts, 11 d'abril de 2017, a les 09:45 h
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós
carregant Carregant

L'Agència Catalana del Consum ha presentat els resultats de la Memòria d’Actuacions 2016. Entre les dades destaca que els sectors de les telecomunicacions i Internet, el serveis generals de consum —que inclou lloguer de vehicles en un altre país, serveis turístics contractats, comerç detallista i comerç en línia o Internet, activitats immobiliàries, diferents serveis empresarials, cursos, esdeveniments esportius, contractació d’entrades per a concerts i espectacles— i l’electricitat, gas i aigua encapçalen les reclamacions rebudes per l’Agència.
Així mateix, es constata un increment de gairebé un 30% de les denúncies respecte l’any anterior. Per contra, les consultes han baixat un 20% i les reclamacions prop d'un 10% en relació al 2016.
fotografia:  paul.klintworth a Flickr fotografia: paul.klintworth a Flickr






Les xifres de reclamacions registrades a l’ACC durant l’any passat tornen a situar-se a nivells dels anys 2011 i 2012, abans de les reclamacions per les preferents. La tasca de l’Agència Catalana del Consum és de prevenció i d’actuació, així que les dades mostren que s'està treballant en bona direcció.

Pel que fa a les reclamacions rebudes per l’Agència, les telecomunicacions i Internet continua sent el sector més reclamat al 2016, 3 de cada 10 reclamacions. En segon lloc se situen els serveis generals de consum (22%), d’electricitat, gas i aigua (el 20%), els béns de consum/productes (el 12,6%), el transport (9,9%), els serveis financers (3,9%) i la restauració i allotjaments (el 2,7%).

Endesa encapçala les empreses amb més reclamacions, seguida per Orange, Telefónica, Vodafone, Vueling, Gas Natural, Iberdrola, Ryanair i el BBVA.

Entre les principals dades destaca que es van resoldre 6.362 reclamacions per la via de la mediació de consum i es van resoldre 1.655 casos per laude arbitral, una xifra que cau un 48,82% i es situa a nivells estàndards del 2011 i 2012, és a dir, abans de la tramitació dels casos de les preferents de Catalunya Caixa.

Pel que fa a la resolució de casos per mediació, les telecomunicacions i internet continuen sent el sector amb més casos resolts per acord de mediació tot i que han passat del 70% l’any 2015 al 41,7% el 2016.

Més de 41.000 consultes ateses

Pel que fa a les consultes, l’Agència Catalana del Consum en va atendre 41.029, xifra que representa un descens del 19,29% respecte 2015. El principal sector de consulta ha estat els serveis general de consum amb un 23,2% del total i els serveis de telecomunicacions i Internet (22,1%).

Més informació


Lectures 1221 lectures  comentari Cap comentari


publicitat



Comentaris


No hi ha cap comentari



Comenta

El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Previsualització

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
publicitat


Jornal.cat © 1999 - 2017

Edita
Xadica
Membre de
acpg
Amb el suport de
Generalitat de Catalunya
Subscriu-te als titulars de Jornal.cat per RSS   Troba Jornal.cat al Facebook   Segueix Jornal.cat al Twitter