Nova app de Consum on es recolliran les incidències que denunciïn els usuaris de Rodalies


La Generalitat llança la nova app de Consum on es recolliran les incidències que denunciïn els usuaris de Rodalies de Catalunya. L’objectiu d’aquesta iniciativa és identificar els incompliments en el servei i poder defensar amb més força els drets dels usuaris. L’aplicació mòbil és InfoConsum i està disponible per a sistemes operatius Android i iOS

El conseller de Territori i Sostenibilitat (TES), Josep Rull, i el conseller d’Empresa i Ocupació, Jordi Baiget, han presentat avui una nova aplicació mòbil de consum que inclou un espai específic per recollir les incidències que pateixen els usuaris de Rodalies de Catalunya. Es tracta d'identificar millor les incidències que es produeixen en el servei i poder defensar amb més força els drets dels usuaris. L’aplicació InfoConsum, del Departament d’Empresa i Ocupació, és per a dispositius mòbils (smartphones i tablets) i està disponible per a sistemes operatius Android i iOS.

El conseller de Territori ha reconegut que la capacitat del Departament de TES per poder actuar defensant els drets dels usuaris i en contra dels responsables de les incidències “és molt limitada perquè tenim un traspàs amb moltes limitacions'. Rull ha subratllat que la intenció del Govern és que es pugui dirimir la responsabilitat de les incidències, que en molts casos és de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), no de Renfe, i ha reivindicat la bona gestió que la Generalitat fa de Ferrocarrils. Rull ha recalcat que amb aquesta nova eina el que fins ara era una queixa es converteix directament en denúncia.

El conseller Baiget ha explicat que Infoconsum es renova “perquè volem continuar donant resposta als consumidors que busquen defensar i conèixer millor els seus drets”.  Recalca que amb Infoconsum l'administració podrà identificar les incidències i defensar amb més força els drets dels usuaris.

Quan l’usuari entri a l’aplicació trobarà un destacat per introduir la incidència detectada a Rodalies. Entre els motius de denúncia que identifica aquesta app hi ha tant les afectacions en els horaris, les línies i els itineraris com l’atenció al client, estacions poc accessibles, brutes o mal equipades i trens poc confortables o amb mancances d’accessibilitat, entre d’altres. També inclou la possibilitat d’adjuntar-hi una fotografia.

Un cop introduïdes les dades, la denúncia entrarà directament al Sistema d’Informació de Consum i es redireccionarà o bé cap al Departament de Territori i Sostenibilitat, en cas que sigui una infracció de la Llei ferroviària, o directament a la pròpia Agència Catalana del Consum, si es tracta d’una vulneració de la Llei catalana del consum.

A més d’aquesta entrada específica, l’aplicació permet els ciutadans interactuar per recollir les seves queixes sobre altres serveis o productes que infringeixen les normes del mercat, així com fer consultes de consum. En aquest sentit, una altre novetat de l’app és que estarà disponible l’historial de consultes i denúncies realitzades.

A banda d’aquestes novetats, els ciutadans poden trobar a Infoconsum consells pràctics de consum; conèixer els seus drets i deures com a persones consumidores; saber com actuar abans, durant i després de comprar o contractar un bé o servei; rebre alertes sobre productes i serveis del mercat potencialment perillosos per al consum; avisos sobre situacions de l'actualitat que afectin als drets de les persones consumidores; què fer per presentar una reclamació de consum; i consultar la xarxa d’oficines públiques de consum on adreçar-se així com la llista d’organitzacions de consumidors.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article