Habitatge i Consum signen un protocol per resoldre reclamacions vinculades amb les agències immobiliàries


El protocol estableix les competències de cada òrgan i els canals perquè puguin prestar-se suport mútuament pel que fa a la gestió de queixes, reclamacions o denúncies
També té com a objectiu potenciar els serveis d’inspecció a les agències immobiliàries i l’han subscrit, a més, el Consell de Col·legis d’Administradors de Finques de Catalunya i el col·lectiu API

El director de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, Jaume Fornt, i la directora de l’Agència Catalana del Consum, Montserrat Ribera, han signat un protocol de col·laboració per coordinar les actuacions relatives a l’assessorament i la gestió de queixes, reclamacions i denúncies derivades de l’activitat dels professionals del mercat immobiliari.

El protocol també té com a objectiu potenciar els serveis d’inspecció que permetin verificar que un agent immobiliari compleix els requisits exigits per a l’exercici de la seva activitat professional. L’han subscrit, a més de les dues agències, el Consell de Col·legis d’Administradors de Finques de Catalunya i el Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària (API).

El protocol delimita les competències de cada agència i estableix els mecanismes perquè puguin prestar-se suport mútuament en els àmbits tècnic, jurídic i administratiu. Així, l’Agència de l’Habitatge de Catalunya gestiona el Registre d’Agents Immobiliaris; tramita les consultes, queixes i reclamacions que s’atenen al Servei d’Atenció Ciutadana en matèria d’habitatge, i trasllada a l’Agència Catalana del Consum les reclamacions o denúncies sobre l’activitat dels professionals que actuen en el mercat immobiliari. L’Agència de l’Habitatge també col·labora en les actuacions prèvies que sol·liciti l’Agència Catalana del Consum abans d’iniciar els expedients sancionadors en matèria de consum. 

D’altra banda, l’Agència Catalana del Consum tramita les denúncies relatives a clàusules i pràctiques abusives, pràctiques deslleials i publicitat enganyosa, entre altres.

En virtut de l’acord, l’Agència de l’Habitatge de Catalunya es compromet, a més, a col·laborar amb l’Agència Catalana del Consum per comprovar el compliment dels requisits i el manteniment de la vigència per exercir l’activitat d’agent immobiliari. I l’Agència Catalana del Consum es compromet a difondre els drets dels consumidors en relació a les operacions immobiliàries d’arrendament o compravenda, mitjançant campanyes publicitàries, si fos necessari, amb l’ajuda dels col·legis professionals.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article